Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, June 17, 2009

Sikap Pemandu

Assalamualaikum.....

Aku cukup benci pd pemandu sebegini......;

1-Nk masuk simpang susahnye nk bg signal...
2-Bila nk masuk jalan besar dr simpang main terjah je...ingat MELODI ke...
3-Bila kete depan dh dekat, br nk masuk simpang ke jln besar ke....
4-Bawak kete terlalu dekat ngan kete di depan....
5-Suka memotong walaupun jalan kampung.....

Sikap² driver mcm nie lah aku xsuka....bg aku org mcm nie menyusahkan org lain...dlm erti kata lain boleh membahayakan pengguna jln raya yg lain....dr boleh elak xcident terus boleh jd xcident...xke susah tue.....ish ish ish....

1-Mmg ade setengah tue lupe nk bg signal...ade yg setengah tue plak mmg bkn habit nk bg signal....

2-Ini selalunye motor yg suke buat perangai cm nie...dia ingat dia kecik dia leh main selit n terjah je....kebiasaannye lelaki....ingat nk jd hero....

3-Yg nie plak kebiasaan nye lelaki jgak sbb org ppuan nie dia ade perasaan takut sikit....dn selalunye (yg aku selalu nmpaklah) kete² mewah...xthlah ape punye perangai...mungkin dia rase dia perlu d hormati kot....

4-Yg ini pun sikap org lelaki....mmg cukup suke memandu terlalu dekat jaraknye...klau depan dia tue ppuan lg lah dia suke dekat²kan...ingat nk eratkan silaturahim ke antara kete...

5-Jalan kampung mmg bahaya klau kita nk memotong....sbb jalan kampung nie biase nye kecik n byk budak²...nak nye klau ade sekolah...mmg kena berhati²...

Kebiasaannye lelaki muda yg berperangai cm nie....tp bknnye semua....ppuan pun ada gak berperangai cm nie...cume nisbah nye rendah....hehehe..

Free Signature Generator

2 comments:

iman said...

iman setuju ngan acik zura, kereta mewah nie mmg x gheti nk bg signal, kekadang tue dah dekat baru nk bg....rase mcm nk langgar jer bontot kete tue ( ibu y ckp nie).....erm agaknyer kete mewah nie signal diorg rosak kot.....g satu pasat ptg dlm jln kg, mmg org tue xde otak dah tue bwk lelaju lak..eeeeee sakit hati

Zura said...

hihihihi....tuelah....iman kena pantau cara2 ayah iman bawak kete tau...jgn bg ayah iman ada pi'il cm tue...