Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, June 18, 2009

Pasang Surut Sebuah Perkahwinan

Assalamualaikum....

AWAL, PERTENGAHAN, PENGHUJUNG SEBUAH PERKAHWINAN

Awal Perkahwinan;
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.."

Pertengahan Perkahwinan;
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa..naik lrt ke..drive ke..teksi ke.."

Penghujung perkahwinan;
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "apa shopping moping..?..aku kompang kang...." - Hehehe

***
Awal Perkahwinan;
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan;
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?"

Penghujung perkahwinan;
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "awak nikah je lah ngan mamak kedai tu..." - Dialog nie xbleh blah la

***
Awal Perkahwinan;
Isteri : "Ayang mengandung.."
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.."

Pertengahan Perkahwinan;
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.."
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.."

Penghujung perkahwinan;
Isteri : "Cuba awak tegur anak tu sikit.."
Suami : "Haiii..anak awak..memang ikut mak...gerenti bengong nyer..."

***
Awal Perkahwinan;
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "OK..no problem.."

Pertengahan Perkahwinan;
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Saya penat, awak ajelah yang buat.."

Penghujung perkahwinanI;
steri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : " apa kata awak masak, awak kemas, awak buat sumer...saya nak kuar ngan maid kita yg baru ni...." - Ini dialog yg mencabar keimanan isteri...

***
Awal Perkahwinan;
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Apa yang ayang inginkan.."

Pertengahan Perkahwinan;
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?"

Penghujung perkahwinan;
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Lempang nak ?"... - Dialog nie blm sempat tgn laki naik ke pipi dpt dulu terajang isteri

***
Awal Perkahwinan;
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "takpe, biar abang masak.."

Pertengahan Perkahwinan;
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "masak jer la apa2 jer.."

Penghujung perkahwinan;
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : " bakar je lar dapur tu..."... - Nie lg satu...dalam maksud nye

Inilah ragam dr awal perkahwinan sampailah ke hujung perkahwinan....mase mule² ayat sikit punye manis...x ingatlah...lama kelamaan makin berbisa....hehehe....tp mmg lumrah alam lah...sbb tue org selalu ckp mase bercinta kentut pun wangi.... :D

Free Signature Generator

3 comments:

zh-ena said...

klu dpt suami mcm nie mmg dh pack kain baju blk kg la hehehehe

iman said...

tp kan ra pasat memasak tue, melampau tol bini tue, kalau xnk cube belajar masak smp hujung perkahwinan, akupun setuju bakar jer dapur tue....hahahahah

~ Zura said...

biaselah tue...mmg lumrah..ade gak smpai hujung perkahwinan pun xth masak...dh lah xth nk belajar pun xnk...xpatut sungguh..