Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, March 17, 2010

Aku Tak Suka Nasihat Itu

Assalamualaikum...

Semalam mber aku bertanya lagi pasal jodoh ngan aku....risau katanye...okeylah aku appreciatelah kerisauan mber aku nie...susah² je tolong risaukan aku...aku..??sapa kata aku tak risau...hehehe...ntilah umur dh lebih 30 br aku mule risau ye...

Okey, yang buat aku bengang bile dorang selalu aje bagi nasihat "JANGAN JUAL MAHAL"....nape..??semua ppuan yang lambat kawin sumenye jual mahal ke...??erm....aku rase itu bukan prior reason.....

Mungkin ada yang sudah lanjut umur pun masih jual mahal....tapi pada aku ada ppuan yang menyimpan sejarah nye tersendiri...kite mana tahu kan...tp klau korang tanya aku...aku bukan jual mahal tapi ade rahsia di sebalik cerita...

Apa kah cerita itu..???....hehehe...mana boleh bgth...dah kata rahsia...kenalah simpan sorang²....tapi aku tak setuju ngan nasihat kawan aku kat aku...aku tak suka...nape dorang tak boleh terima seru aku belum sampai...asyiklah ingat aku jual mahal...ggggggrrrrrr...

>>>Rahsia hidup aku yang buat aku maleh nak pk pasal jodoh, janji aku heppy...


Free Signature Generator

10 comments:

A N A K - A N A K K U said...

persetan kan aper diorg nak kate ra...aper y penting ko gembira dgn hidup ko...manusia xkan pernah puas..kalau ko dh kawin, tp blum ade anak, diorg akan sibuk tntg ko bila nk ade anak dn diorg akan bg nasihat " jgn merancang, umur dh tua..."tp diorg xtau per y kiter hadapai...hahahah aku tetap kat belakang ko...chaio!chaio!

NahDaTuLIzaH said...

Uh..nasihat yg same org bagi kat aku. Takkan aku nak terima jek sape-sape kan? At least kene la kenal dulu, tau asal-usul, kenal family dia dulu.
Tapi memang ni la mentaliti org melayu. Bile lambat kawin je, dieorang kata kite ni memilih and jual mahal.
Tau tak jodoh tu urusan Tuhan?
Tapi bab-bab lain taknak lak tanya. Taknak lak tanye bile nak mati?
**sorry ter'emo' sikit. Aku geram dengan orang-orang yang slalu tanye soklan bile nak kawin?**

Zura said...

wah...itulah manusia mah...geram je aku rase...

Zura said...

xpe...sbb aku pun emo jgak mase tgh buat entry nie...

ardinihumaira said...

biau le kakak... mereke sesenang rasa je nak mengata. lain orang lain jodoh.. lain orang lain hati. mana buleyhsshhh paksa2. tunggu la kita buka pinti jendela kekisi angin hati kita ni untuk sayang2 orang.. meh dni tolong babap :p

~ain said...

zura..ek ehh.. main rahsia2 pulak.. heheh

jodoh pertemuan hidup mati rezeki semua di tangan ALLAH. Siapa kita nak menghukum orang tu terlalu memilih ke apa ke kan? Yang tak mengalami takkan faham perasaan orang mengalami.

So, insyaAllah. Ada lah jodoh tu nanti.. Masa tu, Allah pasti akan bukakan pintu hati zura.

Sama juga tekanan yang kami alami, bila orang yang tak faham dok tanya, "bila nak ada anak? laki kau ok ke?" ~ hahahha

Zura said...

hehe...garang nye dini ooii nk babab org nie...nti akak sebarkan gmbar dia kat kelantan erk..dini cari sndiri...hehehhe

Zura said...

a'ah kan ain...tp ain sure tensen kan...ala ain buat dek je...sama2lah kite buat muke bodo ye...

chugie said...

abaikan je ler ra.. janji ko enjoy ngn ktorg!

zh-ena said...

mmg bosan dgr ckp org nie
buat bodoh jea
buat mcm biasa ko selalu buat
sengih dan senyum jea