Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, March 2, 2010

Nilai Kemanusian

Assalamualaikum.....











Kalau krg tgk semua gambar kat atas tue rase ajaib je dengan sifat manusia yang bukan beragama islam nie....mmglah semua agama mengajar penganutnye berkasih sayang sesama insan...tapi kesal sungguh dengan segelintir orang islam yang tiada nilai begini....

Kes terbaru kematian adik Sofiyah yang berumur 3 tahun akibat penderaan teruk oleh kekasih ibu dia sendiri....eeeeeeeee....rase nk tunjal² je kepala lelaki keparat tue dgn mak² dia sekali....tak de rase ehsan langsung....

Tengoklah gmbar kat atas nie...walaupun dia bukan beragama islam tapi rase kasih sayang cukup menebal dalam hati....dia jaga anak dia dari janin sampai bayi dia membesar kepada bayi normal....tapi org melayu kita siap di sepak terajang.....

Ermmm...tak tahu nak cakap apelah...bende dah jadi....semoga kita semua mendapat hidayah dari kes tersebut....



Free Signature Generator

6 comments:

Didi Nadhirah said...

kekuasaan allah memang tidak ternilai

keseharian ra-kun said...

yup, betul tu sister.. :)

~aSHa~ said...

tgk kat gambo2 tu...nak ckp satu je AJAIB NYE CIPTAAN TUHAN...

kes adik sofiyah tu mmg rasa geram....dah le terang2 kisah dia...

Zura said...

tuelah kan didi...besarnye kuase tuhan

Zura said...

betul3x

Zura said...

betul tue asha...mmg geram dgn kes sofiyah nie...