Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Friday, March 12, 2010

Kau Jangan Nakal Dik

Assalamualaikum...

Ini cite mase aku m.c 2 minggu lepas...kire cite dah tak bape hot lah tp tetap jgak nk tulis...aku di tugaskan oleh abah aku untuk ambik adik aku Wiyah dari sekolah tadika...mmg aku nak sgt tgk dia balik dr sekolah mcm mana...

Sampai je kat sekolah tue tetiba aku nk tukar cita-cita....nk jadi guru tadika plak...sbb seronok tgk anak² kecik nie ngan uniform sekolah jalan terkedek² nk balik....sampai je aku tgk dia tgh leka main ngan sepupu yang sebaya dia...tapi lelaki...

Dah lepas tue br dia nmpak aku ngan Ceah....aku geleng kepala tersenyum je tgk gelagat dia mase tue...rase demam aku hilang....kdg² betul jgak org ckp tgk keletah kanak² kite dapat rase ketenangan hidup....

Ktorg selalu pesan kat adik aku nie..."jgn biar org buli ko dik"..."ko jgn kawan ngan budak nakal dik"..."klau ade org pukul ko bgth cikgu tau"...mcm² lah amanah dr ktorg nie tuk dia sbb skrg nie kan memcm dh terjadi...risau sesgt...

Tapi satu hari tue adik aku Yan jemput dia balik...adik aku cite cikgu belum bukak pintu dia dh dulu nak bukak pintu...pastue petik bunga pijak²...kawan yang lain ikut ape dia buat....masyaAllah...dia balik yang nakal....tepuk dahi je mak aku...







Wiyah...my bongsu sis




Free Signature Generator

2 comments:

::alwaniamalini:: said...

cik zuraaa..lama x dgr cite eheh...
hehe bes kan tgk keletah budak2 ni..leh buat kita senyum sorang2 :)

Zura said...

yup...tuelah nk g blog kengkawan skrg nie xsempat sbb keje berlambak...ini pun auto post...