Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, October 20, 2010

Kenangan Bersama Arwah Atuk

Assalamualaikum....




Bila tengok gelagat anak buah aku nie aku teringat masa ktorg kecik² dulu...masa arwah atuk sebelah bapak aku masih ada lagi...mase tue arwah atuk aku dok sebelah umah ktorg...tepi umah ktorg ada pangking tuk duduk²...

Memang suke lepak kat pangking tue ptg²...selalunye atuk aku akan lepak situ sambil gulung rokok tembakau dia...so sbg cucu yang rapat ngan dia ktorg nie mmg suke menyibuk tat kala dia menjalankan aktiviti ptg dia...

Bila dia gulung je sure ktorg mintak satu..nak tiru cara dia...so sbg cucu dia nak marah pun ala² manja je...pastue siap mintak api bagai...hehehe...tak boleh lupelah kenangan ngan arwah atuk aku tue...

Arwah atuk aku orang kedua yang aku ngadap sampai ke akhir hayat dia selepas arwah nenek sebelah mak aku...lah nie anak buah aku plak yang mengulang sejarah ktorg...asal bapak aku gulung rokok tembakau je menderu dorang datang...

Dah namanye cucukan...nak marah pun tak sampai hati...kalau anak buah aku yang Muqri siaplah..."nak pi (nak api)"...dalam bahasa pelat dia...haaah ambik ko...jgn jadi cm budak yang kat Indonesia sudah...

Aku tanya jgak bapak aku...tak bahaya ke hisap daun tue...bapak aku ckp tak de pape effect bahaya pun sbb dia asal dr daun jugak...boleh kuatkan gigi, lagi ape ntah...erm...sejak harga rokok naik nie..itulah altenatif orang bernama lelaki...hisap ROKOK TEMBAKAU...

Free Signature Generator

10 comments:

Lovely Bella said...

ehhehe besh kalo ingatkan kenangan ngan atuk.. atuk aku pun dh lame x de tapi bile bace kesah ko aku rindu plak kat die... ermm..

wanie_cmi said...

pada pendapat org yg mama penah tanya...
ni perokok keterek tegar....

idap rokok daun lagi bahaya..kalau daun sajer tak per..
kalau ada tembakau sangat lagi 2x bahaya...becoz..
rokok daun tak der filter...rokok biasa ader filter...

ntah lerr mana satu betul..
renung2kan lah...

jom tukar2 link
www.mamawanie79.blogspot.com

kesehaRian Ra-Kun said...

take care :)

A N A K - A N A K K U said...

ra....ko silap tny daa, kalau tny pada perokok tegar, mmg semuanya x bhya...tp hakikatnya asap tue sgtlah bahaya..especially pada kita...erm tp kenangan ngan atuk mmg bestkan....

Zura said...

itu lah kesah aku ngan atuk aku bella...cukup berharga...

Zura said...

tq wanie..
ntahlah wanie...kalau dh merokok surelah bahayakan...naikkan harga rokok pun still jgak org merokok..

Zura said...

tq rian...

Zura said...

hehhe..silap erk aku tanye...patut dr dulu lg aku tanye arwah atuk aku kan...hehe

ardinihumaira said...

dni teringin nak hisap biskut rokok apakan daya biskut rokok hanya untuk dimamah. kalo hisap nanti tak pergh rasa dia... opss opsss baik dni lariks...


sebab dni lari topik ;p
waccaaa larikssssssssssssssss

Zura said...

ooo...mana mau lari aaarrrr...