Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, November 12, 2012

Nasi Ayam Di Hujung Minggu

Assalamualaikum......

Waah...macam suri rumah pulak aku semalam....keinginan nak makan nasi ayam sebenarnya dari hari Jumaat lepas lagi....ingatkan nak pergilah cari nasi ayam masa lunch sekali dah ada orang belanja makan....so tak jadilah pergi cari....

Tetiba semalam abang aku cakap nak buat nasi ayam....dia pun keluarlah cari bahan....so bertungkus lumuslah kitaorang kat dapur.....mak aku suruh aku masak nasi ayam sendiri...dia tunjukkan macam mana so aku buatlah....ini pertama kali aku masa nasi ayam sendiri.....

Selalunya tolong² macam tue je...tapi kali nie boleh di katakan 70% aku yang buat sendiri.....mesti korang pikir "ape lah...nasi ayam pun tak tahu masak ke..."...hehe...bukan macam tue.....aku jenis tak suka ramai² kat dapur bila memasak....nanti aku jadi tak reti masak dan malas nak ambik tahu....

Masak 6 gayung tin sardin yang besar tue....memang tak cukup...almaklumlah keluarga besar....lepas dah abis makan sume...mak aku suruh masak lagi...sup pun kena tambah lagi...ayam kena goreng lagi....tapi rasa untuk kali kedua punye masak nie dah jadi lainlah....

Nak tengok nasi ayamnya.....


Ayam goreng, timun, salad dan sos....masa nie tomato kat depan....aku senduk siap² kat dapur baru bawak ke depan makan ramai²....


Sup kali nie simple mimple...tapi sooooodap....sup adalah kepentingan bagi aku untuk makan nasi ayam....sebab tue aku pastikan sup kali nie sedap....tak menghampakan.....


Nasi ayam yang tak berapa nak kuning sangat warna nya...sebab mak aku lupe suruh masukkan marjerin...warna tak penting....


Close up sikit ayam nie ....hihihi....

Jom join says.com & blingd untuk jana pendapatan sambil berFB




~ zura ~

12 comments:

wahida said...

phewwwwww, mmg meletop lah!!

maszmadi said...

alahai ok ler tu siap bersalad n bertimun.....
kalu masz masak cincai2 jerk, tu pon dah kawin baru nak belajar masak2.. haha

man said...

Sedap plk lihat..hehehe.sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

~ain said...

Sedapnya la hai..

zh-ena said...

wahhhhhhhhh sedapnya ra

Mummy Adriana said...

dah lama me tak masak nasik ayam :)

Zura said...

alhamdulillah kak..kenyang...

Zura said...

hehe...bile dh kawin nak x nak kena belajar masz..

Zura said...

tq man..dh kunjung dah..:)

Zura said...

hehe...masak cincai je ain...

Zura said...

okeylah na...kenyang jgaklah perut...

Zura said...

kalau masak jemput ye adriana...hikhikhik...