Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, October 20, 2011

Tak Sampai Setahun Dah Kena Tukar

Assalamualaikum......

Inilah ceritera bila kite mula memakai kenderaan...tak kiralah apa jenis kenderaan pun....sekarang nie pun kenderaan bukanlah kehendak tetapi dah jadi keperluan....sebab tue setiap umah mesti ade sekurang²nya satu.....

Banyak benda kena fikir bila kita dah menetapkan untuk mengguna kan kereta ke van ke motor ke kapal terbang ke...ape² je lah...monthlynye lah...maintainancenye lah....valuenye lah....hutang dengan bank lagilah...jauhkan perjalanannye....

Aku dok pam² tayar...tapi asiklah kempis anginnya....adalah dalam tiga kali buat cam tue...last to last...aku pegi je kedai tayar nak tengok ape masalahnya...sekali tayar aku macam pecah dan di bahagian tepi dan memang tak boleh nak inject.....

Taukeh tue cakap kena tukar...aaaaaargggggggggggghhhhhhhhh....dah lah cash tak banyak dalam purse.....tepon bapak aku nie cite masalah aku....dengan ihsan yang tinggi kat anak dara dia nie bergegaslah bapak aku ke Subang....

Bayangkan sungguh ralat hati aku bila tayar yang baru je aku tukar bulan 12 tahun lepas kena tukar lagi...bunga tayar pun masih cantik lagi....punyalah aku berhati² bawa tak nak sampai langgar lubang...kena jugak...adoooiiii....

>>>Pesan aku...hargailah ape saje hak milik korang...tak kiralah benda ke...orang ke....binatang ke....jaga elok²....

Tayar side co-driver....

Kat seberang tue ade gerai makan....nasi ayam kukus dia menusuk ke hidung masa menunggu bapak aku...rasa lapa tetiba....

~ zura ~

16 comments:

atty's said...

moning zura..tu lah ..kalau tak pakai kete payah lak..bila pakai..ongkos mmg sakit skit.

kty ni pun nak kena dah tukar bearing ngn timingbelt..coz semua tu makan dalam 1k..huhuhuh..pengsan jap

.: iEyLa :. said...

ermm..klu dh ade kete ni kne standby jela klu kete tbe2 wat hal kan kak..huhu

sahromnasrudin said...

berapa saiz tayar yg awak pakai..lagi besar, ongkosnya pun lebihkan huhuhuhhh

dwaty said...

YANG BARU NI NANTI... KENALA JAGA...

|| NaFiRaa || said...

cam tuh lah gayanye kalo pakai kete kan~ nak buat cam ner.. itu lah yang tolong kita gi keje setiap hari..

iMBobo said...

beli tayar second hand je baru rm 40 huhu..

Redbloodsnow said...

cepat gak tayar tu di tuka ek. bila berketa ni, gni la kan. duit simpanan kena ada

kang di buatnya meragam tetiba...if xde duit simpanan, boleh nangis terduduk di buatnya...hehehe :D

Zura said...

sy baru je tukar timing belt kty..tue yg semput sikit nie...

Zura said...

peringatan tue ieyla...tp masalah tue akan sentiasa dtg..

Zura said...

size nye xlah besar sbb kete pun kecik je...melayang jugaklah rm175 sahrom..

Zura said...

hehe..puas jaga dwaty..kena jugak 2 langgar lubang..tue yg bengang tue...

Zura said...

tue lah nafira..adap je lah...

Zura said...

itu tayar moto...hahaha...kalau tayar moto boleh gune tuk kete okey jgak...hahaha

Zura said...

zie br pakai kete kan...so jagalah elok2 zie..jgn ganas2...

Ardini Humaira said...

kereta memang suka manja2 nak duit hehe

Zura said...

manja2 ke nk ngada2...hhee