Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, September 2, 2010

Bahang Raya Dengan Pelita Keliling Umah

Assalamualaikum...




Bestnye...tak sabar nak pasang pelita di malam hari...tiap² tahun mak aku mesti bising suruh pasang pelita keliling umah...sanggup beli baru kalau pelita dah hilang...rase tak sabar nak nikmati suasana kampung dengan pelita keliling umah...

Walaupun skrg nie orang banyak gune lampu kelip² tapi bagi aku suasana tak terasa sangat...pelita jugak dapat menghidupkan suasana raya tue...specially malam raya nak plak tengah sibuk masak ketupat ngan rendang...eeeeee....bestnye....


Free Signature Generator

14 comments:

saya_arief said...

rumah kite xde pelita.
ade lilin je..
haha..

ardinihumaira said...

:) dni rindu nak balik kampung malam2 tengok suasana raya. tapi kampung dekat dah nenek pindah dekat rumah. tak dapat merasa suasana raya. huhu

norhaizan said...

rindu zaman psg pelita dulu..tapi skrg kat rumah nor pun mak abah just pasang lampu kelip2 tu ja..huhu..

Zura said...

erm..lilin...?lilin pun lilinlah..

Zura said...

ala...mlm raya dini round satu kg..tgk umah org pasang pelita...

Zura said...

skrg nie org nk senang haizan...tue yg pasang lampu kelip2 je..pelita kang nk beli myk tanah lg...nak g isi myk lg..nk g sangkutkan lg..

chugie said...

tempat aku dh ramai yg pasang ra.. cantik je tengok!

♥CIK SHA♥ said...

bestnye kak ada kampung kan??sha xde kampung..tak merasa la suasana macam tu..huhuhu..

@e_da said...

umah kat kl takde nak pasang pelita.. tak sabar nak balik kg

YanDarwisy said...

Umah skrg main lampu lip lap jer... tapi tak se syiokk pelita 7 likur

Zura said...

ye ke...kg aku xramai pasang...xmcm thn sblm2 nie..

Zura said...

seronok sgt sha ada kg..mmg seronok..

Zura said...

tuelah kat KL susah nk pasang pelita sbb keadaan keliling...mcm kat kg nie mmg bestlah..

tq @e_da.

Zura said...

betul yan...org skrg nie malas nk berpayah2an beli myk tanah..isi lg..sangkutkan lg..