Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, October 28, 2009

Dilema

Assalamualaikum....

Semalam ade sorang mber aku nie mengadulah kat aku....dia dalam di lema....so dia mintak pendapat aku mengenai di lema dia tue...aku nie xdelah pndai sgt so aku bg opinion yg terlintas di pkiran aku nie...selebihnye dia sndri lah yg menentukan nye...

Camnie cite nye...:

Wataknye..

Z - lelaki (sempena nama depan)
R - lelaki (sempena nama depan)

Dia nie br je lepas putus ngan balak dia dlm thn nie jgaklah....tetapi mase dia stay ngan balak dia...dia berkawan ngan 2 org mamat nie...just kawan je bknnye ade hati pun sbb mber aku nie setia org nye....tp xsangka la plak hub drg xsampai ke petang...hujan plak d tghari....walaupun begitu dia still berkawanlah ngan 2 org mamat nie...tp drg xmengenali antara satu sama lainlah.....yg mamat 2 org nie mmg dh th lah yg dia nie dh ade balak so drg simpan prasaan tue dlm hati je...dulu ade jgak drg luahkan tp sbb dia nie selalu ingat kan kat 2 org mamat nie yg dia dh ade...so mamat 2 org nie slow lah sikit....oleh kerana xnk diri di ganggu ngan lamaran demi lamaran...chewah ayatttt....dia nie sorokkan lah yg dia dh clash ngan balak dia....smpai berbulan² lamanye....bkn nk terus sorok tp blm mase lg nk kongsi kisah sedih tue ngan sesapa....malah ngan aku sndiri pun dia xcite pape...lah nie br dia citekan sbb dia dlm di lema...dlm baru² nie br lah dia berterus terang yg dia kmbali single pd 2 org mamat tue...so ape lagi, mamat 2 org nie mulelah pasang strategi nk kan mber aku nie....tp dek kerana dia xnk jd cm dulu (clash)....dia xnk terima terus lamaran 2 org mamat nie...dia nk tgk dulu drg berdua nie cm ne...kirenye skrg nie dia nk berhati² d jalan raya lah...hehehe...masalah nye skrg nie...2 org mamat tue mmg dh sayang kat dia...then drg nk menyunting hati dia tuk di jadikan isteri....tp yg memule dulu melamar dia adelah Z...tp dia xdelah terus² bg jawapan....so bende tue cm tergantung je....selang bape hari...br lah jejaka R melamar dia...mcm mana response dia terhadap Z cm tue jgaklah respone dia terhadap R....so dua²nye tergantung x bertali...ayukkk....hehehe...skrg nie dia bingung sesgt nk pilih mana satu...

Nasihat aku kat dia...yg mana dia selesa berkawan...klau rase² dia selesa berkawan ngan Z...terima aje lah si Z atau sebaliknye...tp dia xsmpai hati nk lukekan hati salah sorang tue tp aku ingatkan dia yg dia xbleh jd kan drg tue MADU....hehehe...pastue dia citekan lah serba sikit rupe mamat 2 org nie...Z nie manis aje org nye...R plak boleh tahan lah...dua² ade kerjaya tetap...so ko xmelarat lah hidup klau kawin ngan drg nie...ade aset yg memadai tuk hidup senang sikit mcm umah, kete, moto....kata org ko masuk cuci kaki jelah klau jd bini...klau ikut ciri² mmg molek sgtlah tue tuk jd hero d hati...

Perasaan dia kat 2 org mamat nie plak....sbnarnye dia nie xkesah...yg utamanye...ade org lelaki bersungguh² nk kan dia tuk jd suri....xkesah lah mcm mana rupenye sekali pun...dia ckp perasaan tue bleh di pupuk bile dh kawin nti...yg pnting KESUNGGUHAN....tp masalah nye 2² org mamat nie mmg bersungguh ngan dia...cm ne tue...?????erm...dari segi restu plak...bagusnye famili dia nie...drg xkesah asalkan lelaki tue dpt bimbing anak dara dia nie dlm hal² agama...xsia²kan anak dia...bertanggungjawab...

Kat sini aku nk dpatkan pendapat krg plak...ape tindakan berani mati krg terhadap kes nie....?mmglah kite sbg org islam smbahyang isthikarah adelah petunjuk untuk kite buat keputusan...tp aku xnk krg bg jawapn tue...aku nk krg bg jawapan lain...
Aku tunggu jawapan krg....peaceee.....


Free Signature Generator

6 comments:

::alwaniamalini:: said...

hmmm..bab2 jiwa ni memang org x bape reti eheh..tp bila dah dalam dilema macam ni susah jugakla kan..nak buat pilihan tu memang susah..

hmmmm...

Zura said...

mmg payah nk buat keputusan tue wani tp kena gak buat kan..

::alwaniamalini:: said...

erm tula..besenye dalam memilih jodoh ni, kita kenala pilih orang yang betul2 mampu menjaga kita..membimbing kita..yang paling penting semestinya agama dia...lagi satu, dia mestila sekufu dengan kita.so that, takkan timbul ape2 masalah bila dah kawen nanti...

zh-ena said...

senang jea jawapan aku..

ader 2 pakwe kan..

R tu kawan ko amik
Z tu ko plak amek

hahahahhahaha ok tak jawapan aku

Zura said...

giler mu...kena nyanyi lagu madu 3 lah nie

Zura said...

betul tue wani...