Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, October 10, 2009

Memberi Lagi Baik Dr Menerima & Meminta

Assalamualaikum...

Hari nie hari sabtu....keje pun xdelah byk mana so bleh lah buat entry berpk sikit...hehehe...nk tnye krg lah erk...ape pendapat krg psl org yg suke meminta² nie...bknlah maksud aku cm peminta sedekah kat tepi jln tue...

Maksud aku cm org yg suke mintak² nie...aku heranlah...kdg² tue drg nie cm xrase segan ke atau malu ke....contohnye...dia nk kan sesuatu kat seseorg...walaupun org tue kite x bape rapat...tp bile dia nk, dia akan mintak...

Pd akulah klau org yg dh biase pun aku akan segan nk memintak²....malulah....dr mintak baik aku dptkan sendiri....pendek kata perangai cm nie ktorg panggil "kaki pau org"....aku klau org cenggini aku xlayan sgt...

Bile kite berperangai cm tue org akan pandang kite nie cm peminta sedekah....atau org yg papa kedana sgt...hehehe...tp klau dh perangai cm tue jgn plak bile org mintak kat kite kite kemut...itu lg menambahkan buruknye perangai kite...

Sekian je lah dr aku...tetiba cm rase ntah pahapa ntah org yg berperangai cenggini...


Free Signature Generator

6 comments:

chugie said...

uit, keje ek arini?? igtkn hang x keje.. sonyap yo!

~ain said...

tangan yang memberi, lebih baik dari yang menerima.. ingat tak ada satu lagu tu?

Zura said...

keje tp xonline pun

Zura said...

ingat lagu ruhil amani...

zh-ena said...

mmg aku pun tak suka ngan org yg mcm nie..geram tau

aku ader sorang bdk yg mcm nie la perangai..keja sekejap jea ngan aku tapi pas blah dr comp skang nie pastu keja kat tempat lain..selalu la minta tolog nie..tolong tu la..geram tau

Zura said...

eeee...tue lg bahaya tue...