Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, January 13, 2010

Adakah Perempuan Itu Kejam

Assalamualaikum...

Ermmm...okey entry aku kali nie aku nk cite psl satu kes nielah...mungkin kes nie pnah krg alami atau sedang krg alami atau krg mmg nk alaminye...mungkin org mudah menunding jari tp org yg mengalaminye....erm...okeylah...begini ye citenye....


'Si A (lelaki) nie mmg lama dah menaruh hati pada si B (perempuan) nie....pd satu hari si A nie menyuarakan rase suke nye tue pd si B...tp si B nie cume anggap si A nie kawan je....xlebih dr itu...so drg nie pun berkawan cm biasalah....sehinggalah si B nie berjumpa ngan si C (lelaki)....mereka berkawan sehinggalah mereka bercinta....tp hubungan si A dan si B berjalan seperti biasa tp xdelah kerap calling² atau sms cm dulu....perhubungan si B ngan si C mmg dh di ketahui oleh si A...so si A pun cm slowlah skit....satu hari di takdirkan hubungan si B & si C putus di pertengahan jalan...tp si A langsung tidak mengetahui hal nie sbb si B xnklah meraih simpati atau menghebohkannye....so bile masa berjalan hampir setahun si B ngan si C nie putus, dgn tidak semena² hubungan si B ngan si A seperti dulu...mereka kerap ber 'sms'....tujuan si B bknlah untuk menjadikan si A sbg sandaran tp sekadar teman rapat yg boleh di ajak berbual ketika hati masih lagi sedih...perasaan si B tidak pernah berubah terhadap si A...mcm mana sekali si A cube buat si B tetap menganggap si A sbg teman tambahan plak mereka mmg satu opis....'

Chewahhhhh....adakah kes di atas pernah krg alami...hehehe...jgn tanye aku plak...pd krglah patut ke si B tue bertindak begitu....??adakah si B berlaku kejam terhadap si A...??adakah si B memainkan perasaan si A...??




Free Signature Generator

21 comments:

epalejau said...

takde yg kejamla..
yg penting si B tak pernah cakap dia suka kat si A tu kan?
lainla kalo dia penah cakap..

pasal si A nak taruh harapan, takleh nak salahkan B kalau dia tak mampu nak balas perasaan A..

lagi pun B kan da penah cakap,dia cuma anggap A sebgai kawan je..

kita mmg perlukan someone. apatah lagi kalau kita tgh terlalu hepy dan juga terlalu sedih. itu gunanya kawan. dan A ada untuk itu. :) itu sahaja lah, kan? :)

zella said...

adelah skit kot sbb si A ni dh tentu2 suka kat si B... mmg la dia akn layan si B walau ape keadaan pn...

maybe dlm ms yg same,si A ni ade lah juga menaruh harapn kat si B ni..harap2 si B akan dpt melihat kebaikan dia n menerima dia juga akhirnya..

tu je r la pendapat "kak esah" dlm slot keluh kesah bersama kak esah hrni heheheheh,....

Zura said...

xkejam erk epalejau...a'ahkan...lg pun si B xpnah pun ckp suke kat si A...klau si A still nk kwan ngan si B dia kena lah terima si B sbg kawan jgak kan...walaupun kecewa perasaan x di terima tp atleast si B masih bersama ngan dia...hehhe..

Zura said...

hai kak esah nie...hehhe...pendapat zellah lain dr epalejau...xpe..masing2 nye pendapat...kesian jgak kan kat si A sbb seolah2 hanya di perlukan bile hati si B sedih...ibarat mcm habis madu sepah di buang...tp si B kena beringatlah jgn lah terlalu membuat si A terus2an menaruh harapan kan...

YanDarwisy said...

Amboi... tapi kamu tu mcm mana? Apapun semua terletak pd hati. adakala Allah nak menguji sejauh mana kesabaran kita. Ada member opis mcm ni. Tapi akhirnya kawin gak setelah bf dia tak bleh hidup dgn lama awek dia. Tapi dia tetap terima walaupun dulu bf dia tinggalkan dia. Sebab...ku percaya ada cinta. Ada kebahagiaan di hujung kesabaran.

NahDaTuLIzaH said...

ehem...ni cite ko ke zura?huhu...

Pada aku yang B tak la kejam. Sebab dia da berterus terang dengan A yang die nak berkawan je. A pun patut tak leh menaruh harapan terlalu tinggi sebab taku kecewa. The best thing is berkawan je dulu. Tapi kalau da jodoh tu tak kemana...Musuh pon leh jadik pasangan....

Zura said...

waahhh...ye sbnarnye jodoh kan...klau dh jodoh tue kuat...cm ne jauh sekali pun tetap adakan...sukelah word ade kebahgian di hujung kesabaran

Zura said...

a'ahkan izah...si A kena lah jgn menaruh harapan yg tinggi...that means si A ngan B kena berhati2lah psl perasaan nie kan...jgn memasing lelebih plak feeling nye...tp sume tue bergantung pd jodoh...

A N A K - A N A K K U said...

hehehe aku pernah alami mcm nie ra...erm tp smp skrg aku berkawan ngan mamat tue, dh jadi kawan baik akupun...ok jer "cinta bukan leh dipaksa.."kat cerita ko tue xde bab mainkan perasaan pun..as long memasing leh terima dan hormat keputusan memasing ok jer....

chugie said...

nobody is perfect ra.. sedangkan tumbuhan pun menumpang kasih pd sang pokok.. huhuuhuh..

p/s: de kene mngena ke?? bedal je lah!

Zura said...

erm...betul3x..takut si A terus2an menaruh harapan je...almaklumlah dh suke kan...

Zura said...

ntah...xde kena mengena langsung..out of topiclah ko nie zie..hehehe

pak long said...

salam...
eeee...tak berani nak cakap....ni membabitkan hati dan perasaan...
tak kena tak per..kalau kena..pening jugak nak setel..hehehe

cik EPAL said...

cinta tegi segi niii

ardinihumaira said...

:-) kalo tak jadi, anggap tak de jodoh kan..yang penting jangan ada dendam2. Pastu a b c tu kena la kawal emosi bebaik. Kalo silap cakap, lagi payah. Soal hati..sukar nak ditafsirkan..susah nak dimengertikan. Alahai..

Zura said...

betul tue pak long...empunya dirilah kena pandai arrange hati dia kan...

Zura said...

kena nyanyi lagu cinta 3 segi nie...br gempak...hehehehe

Zura said...

alahai kan dini...soal hati terlalu susah nk jangkakan...

LanaBulu said...

Terima dan nikah je..
tak yah lah dok layan mainan perasaan yg -ve kearah pembinaan masjid tu..ini semua adalah bisikan setan je..sbb setan tu mmg nak usahakan supaya gagal hubungan baik dan melencongkan mereka kearah songsang...
Perasaan dan kasih sayang boleh bahkan akan dapat digubah ditambah bila berkahwin nanti...InsyaAllah
kalau tak caya kawin dulu dan lihat hasilnya...
Lagi pun umur tu semakin bertambah..

Zura said...

hehehe...thanks atas nasihat tue...tp cm ne erk klau hati blm sedia lg...

hudadida said...

beh kurg cam entry sy aritu..
agak cedey dan keliru kan..
xpe..x slh pon..ikot je flow..hihi