Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, February 19, 2011

Bila Budak Baru Sampai

Assalamualaikum...

Nama dia Zaharah @ Ara...

Kat opis aku ada budak baru keje...hehehe...bahagian HR & Admin...budak lagi...baru 21 tahun...comey je budak nye....kecik² molek gitu....aku rasa dia belum ada pengalaman keje lagi kot....so banyak yang dia perlu belajar....

Nampak budaknya patuh pada arahan....lemah lembut je....tapi suara dia ala² kartun....masa aku tengah ngumpat dia nie...dia tengah belajau menaip guna typewriter...hikhik...boleh aku jadi otai kejap...berlagak ganster sikit....kahkahkah....

Haiissshh...aku tak de lah sampai nak buli ke...nak ragging ke....itu bukan budaya yang di terap dalam diri aku....bila tengok budak baru nie aku teringat diri aku di kala baru masuk keje...aku pun zer0 knowledge pasal hal ehwal opis nie....

Kekadang aku pelik jugak pasal mereka² yang kedekut ilmu atau dalam erti kata lain tak nak menolong ajar orang yang baru....ilmu bukan boleh bawak mana pun...sebar²lah kan...itu kan sifat rasul kita...menyampaikan....

Aku nie ada sikit nakal...bila ada budak baru....aku akan jadi sombong sikit...maknanya aku tak kan tegur dulu budak baru tue...buatlah ala² ko senior tahap tertinggi kan....buat muka ala² ko nie seorang yang serius....no joking²...

Tapi bila dah lama²....baru aku akan tunjukka sikap peramah aku....baru aku tunjukkan yang aku nie pun sengal (member aku yang cakap) jugak....masa tue lah ko nak cop aku ape ke aku tak kesah....hehehe...

>>>Aku sentiasa ingatkan diri aku supaya jangan jadi seorang yang sombong dan kedekut ilmu...
Blogger Templates

16 comments:

wahida said...

bagus...jgn sombong dan kedekut ilmu...kalau baik hati, nnt ramai yg sayang...

~AmyLiana8886~ said...

ye la kan..kadang2 senior ni berlagak sikit..jgn la jd cmtu..tuhan marah..hehe

.: iEyLa :. said...

huhu..saye xsuke jadi budak baru kat tempat baru..huhu

krole said...

wuahhh!!bestnye dia...le tnjuk otai ngeee~

kelisa_samudera said...

singgah sini ye zura. terima kasih sebab sudi dtg blog saya.

haha, saya pun ada peel yg serupa bila budak baru masuk opis. tapi peel ni dtg bila ada budak satu jawatan je. kalo yg dtg tu bawah pada saya, selalu mmg saya takkan buat muka berlagak. sebab takut nanti diorang cakap saya sombong. hehe

Ra-kun tak sendiRIAN said...

have a nice day ^^

ayushida said...

betul, tak elok sombong2. Berpijak dibumi nyata, kita akan sedar tiada perbezan pun sesama manusia kecuali amalan kita....

toyolkiut said...

betul tu..
tiada orang yg bermula trus bijak pandai kan..
bertatih dulu, usaha dan kemudian br ada pengalaman..
kita pun bermula dr zero kan..
jd moralitinye..
nk buat sombong wat pe..
kan? kan? kan?

Zura said...

alhamdulillah kak kalau ramai yg sayang...

Zura said...

that y xnk jd cm tue amy..sbb kite pk klau kite d tempat org baru tue kan...

Zura said...

hehehe...jd org lamalah klau cm tue ieyla...

Zura said...

tp krole...xde muke otai pun...kahkahkah...

Zura said...

thanks kelisa samudera sbb sudi bg komen...bkn nk buli pun saje tunjuk belang..kan kan

Zura said...

have a nice day to u too rian..

Zura said...

betul tue ayu..setiap kite nie sama je taraf nye...

Zura said...

a'ah TK..kite dulu pun bkn th pape pun kan..