Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, February 22, 2011

Pemergian Tahun Ke-19 Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad

Assalamualaikum....


Sapa tak kenal Datuk Sudirman Haji Arshad....seorang penghibur nombor satu Asia di zaman kegemilangan dia dulu....rupanya hari nie adalah tahun ke-19 pemergian beliau...satu kehilangan besar dalam industri hiburan Malaysia...

Masa zaman dia nie aku sekolah rendah lagi...so tak dalah kenal sangat atau erti kata lain tak dalah ambil pot sangat dengan kegemilangan dia nie...tapi pada aku...lagu² dia memang masih diminati sehingga sekarang....

Dengar banyak kali pun tak jemu...tak macam lagu sekarang nie...itulah aura lagu dan suara Sudirman....aku suka lagu dia Salam Terakhir, Warisan, Balik Kampung, Apa Khabar Orang Kampung, Penganggur dan banyak lagilah....

Kecemerlangan beliau memang tak de artis masa kini yang dapat tandingi...beliau jugak kreatif dalam membuat persembahan...dia jugak artis yang berani buat konsert free untuk peminat² dia kat Chow Kit Road...memang ramai wooo datang....

>>>Al-Fatihah untuk Alllahyarham Datuk Sudirman haji Arshad.....
Blogger Templates

10 comments:

wahida said...

alfatihah utk arwah...

suka giler lagu balik kampung...

Joy said...

ada dgr dlm hot fm pg td...Al-fatihah..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

salam zura..kina dtg nie!

kina pun sependapat dgn zura. kina sampai sekarang mengkagumi arwah. tiada tandingannya!

al-fatihah.

ardinihumaira said...

Al-Fatihah

Redbloodsnow said...

dia n P.Ramlee mmg old time fav kan :) tak jemu dgn org. a real n true lagend :)

Zura said...

lagu balik kg teringat masa raya...

Zura said...

era.fm pun dok asik mainkan lagu allahyarham je..

Zura said...

yup kina...dia seorang yg berjaya..

Zura said...

amin...

Zura said...

sudirman ngan p.ramlee mmg true lagend...xde sapa dpt tandingi...