Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, June 23, 2011

Beli 3 Ketul Kuih Tapi Kena Bayar 4 Ketul

Assalamualaikum...



Oleh kerana aku malas nak cari gambar kuih dalam entry aku yang lepas...aku ilustrasi je la....memang tak cantik pun sebab senget macam aku jugak....

Tak penah seumur hidup aku menjatuhkan kuih orang berniaga....hahaha...kalau di ingatkan balik memang lawak tapi masa kejadian tue malu tak hengat....macam manalah boleh terlepas aku pun tak tahu...otot tangan nie lemah kot...

Tengah dok sepit² sekali terlepas...tergamam aku terus pandang anak kakak yang berniaga tue...kalau ppuan tak pe...ini lelaki...adoooiii malunyaaaa....terus aku cakap kat kakak tue yang aku dah jatuhkan kuih dia dan aku akan bayar harga kuih jatuh tue...

Kakak tue cakap tak payahlah...dah tak de rezeki...tapi aku tak sedap hatilah...lagi pun kakak tue berniaga....adooiii...ape lah rupe kuih tue sekarang erk...hahaha....dah lah kuih yang aku memang nak makan sangat dan tinggal satu plak tue....

Lepas bayar semua...masuk kete terus jalan tak toleh² kedai kakak tue...terutama sekali anak kakak tue...hahaha...sebab dialah saksi kuih tue jatuh ke lantai....ya hanya aku ngan budak lelaki tue je nampak...kahkahkah...

>>>Moralnye...kalau nak sepit kuih tue pastikan sepit tue berjenama baeeeek punye...

Blogger Templates

17 comments:

Joy said...

hehehe...gigih tu lukis lakaran ;)
pasni kn sepit kemas kemas :D

atty's said...

zura tak sengaja ..tp zura dah byr..kira tak ralit sgt dah

ieda said...

ermm akak tgh bayangkan wajah zura waktu tuu .. hahah memang lucu .. x perlah dikk ada masanya kita kdg tu x sedar kan :)

Mohamadazhan.com said...

pengalaman beli kuih jatuh..hehe.

apa ya jenama sepit terbaik....hehe?

Ya ALya said...

siannyer la yer......tak pe la...pas ni kena la berhati2 tau.....

Bigdaddyz said...

jangan salahkan sepit kalau kita terkepit banyak....hehe

Myra Jay said...

Hehee, dan 1 lg kak pasni nak kepit kuih make sure kepit di dalam tak diluar bekas :)
At least kueh jatuh masih boleh diselamatkan :)

dwaty said...

apsal tak suruh jer akk @ anak akk tu yang suru sepitkan...hehehe... ker self servis????

Ardini Humaira said...

laa... rugi akak tak lanje dni hehehe

wahida said...

takpe, tak sengaja tu...

b a m b a m ' s said...

kak zura..kita pon prnh jatuhkan mcm tuh gak..tetiba terlepas dr penyepit tuh..ekekek..akak dok usha anak teruna org saper suh! ahhhahaha

アヌム ちゃん said...

aa rugi2 kuih seketol.huhu..takpela xde rezeki..huhu

Nens Collection said...

kikiki..comel je cerita die

Redbloodsnow said...

HAHAHAHA....lawak akak ni. maluuu wooo. camneeee lah leh jatuhkan kuih niaga org tu kak..kehkehkeh

cikguden said...

bukan sengaja pun. buat tak tahu jer la.

zh-ena said...

takder rezeki ra

[sutera kasih] said...

bkn rezeki akak, takpe :)