Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, June 27, 2011

Nak Batal Air Sembahyang Guna Ape Erk

Assalamualaikum....

Korang penah dengar tak cerita dongeng pasal seorang nenek ngan sebentuk cincin...aku tak bape ingat sangat sebab dah lama tak bercerita kat orang pasal kesah nie...tapi lebih kuranglah citenye erk...

***************************************************************************

"Satu hari ada seorang nenek tua nie bercite kepada cucunya tentang sebentuk cincin....nenek tue cite ade seseorang nie dia pakai cincin kat jari....lepas tue cincin tue susah nak di tanggalkan sehingga kena potong jarinya.....maka si cucu tue pun bertanya pada nenek tue sapa yang potong jari orang tue....nenek tue pun menjawab...."KAU BUAT"...dengan nada menjerkah dan marah...."

***************************************************************************

Plus minuslah cite nie...aku pun dah tak bape ingat sangat dah jalan citenye...dulu suka je cite kat sepupu²...konon² nak bagi dorang takut dan terperanjatlah...."haaaaaaah..tanjat boboi"....adooiii....tetiba plak teringat dialog Sepah....hahahaha....

Berkisah pasal cincin.....cincin nie semua orang tahu...barang kemas....kebiasaannya kita orang p'puan nie....kalau boleh sume nak ada di lilitkan kat anggota badan nie...gelang tangan, cincin, rantai leher, subang/anting² dan gelang kaki....

Tapi dalam banyak² nie tak sume aku pakai....aku cuma ade dua jenis barang kemas je....cincin aku paling fobia nak pakai...bukanlah sebab cite dongeng kat atas tue...tapi takut tak boleh tanggal....hahaha....

Aku cepat cuak bila aku try cincin dan bila nak tanggalkan tapi susah....mulalah...muka cemas seribu....padahal guna je lah sabun...sure meluncur laju je cincin tue....pernah try nak pakai tapi sekejap je antara sebab lain ialah rimas...rasa cam ade bende je kat jari....

Baru² nie member opis aku baru balik umrah so dia bagilah sorang sebentuk cincin yang sangat canteeeeeeek....tapi sayangnya....aku tak boleh pakai...

Inilah cincin yang aku pilih....

Size 17....ade size 16 tapi tak bape cantik...

Tengoklah ade ruang² udara kat jari aku tue...pakai kat memana jari pun besar...

Kan cantik kalau cincin tue terletak cantik kat jari hantu nie...
Blogger Templates

12 comments:

@e_da said...

hahah kelakar takut takleh kuar ya...kalau longgar sumbat tisu sketkat celah longgar tu

ieda said...

alor cantiklah cincin tuu .. longgar ya dik ! .. meh pos kat akak ekekek :)

malasia largest car classified said...

nice post

Myra Jay said...

Kak, siyes mmg cantik cincin tu.. :)
Cincin ni klau pkai terus manis dipandang :)

d_LA said...

dla boleh pakai gelang je..ekceli mmg x bape suke brg kemas ni..suke tgk tp x suke pakai

Zura said...

hehe..tuelah eda..ntilah buat..

Zura said...

waahh kak laju je ye...

Zura said...

thanks malasia

Zura said...

nak plak pakai kat jari manis kan myra..

Zura said...

tgk jugak dla..xsume suke pakai..suke tgk kalau kat kedai...tp nk membelinye..haruslah d lupekan perasaan tue..

Ardini Humaira said...

cantikla cincin tu ;)


akak kena makan banyak2 bagi padan cincin hehe

Zura said...

tue lah kan dini..bg lemak kat jari tue..hehe