Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, September 3, 2009

Kenaikan RON95

Assalamualaikum...

Harga minyak petrol dah naik erk...jd RM1.80 RON95....sekali je aku merasa harga minyak RON95 pd harga RM1.75...itu pun hari Sabtu....klau aku th aku isi RM30.00...tp kurang RM10.00...

Bile harga minyak naik nie aku teringat kes thn lepas...masa harga minyak galak sgt naik...punyelah jam kat stesen minyak org berebut nk isi sbb esok harga dh berubah naik...tp aku x turut sertalah dlm golongan tersebut...:D

Mase tue planning nk g umah abg aku kat Ampang...xduga lah akan jam giler kan...sekali kuar nk kat simpang Subang Bistari...haaa...ambik ko...berderet kete.....nk cross pun mmg x boleh langsung...org menuju ke Petronas Subang Bistari...

Last to last aku ngan kakak aku decide balik umah mak aku je sbb dh terperangkap dlm jam tue, nk patah balik mmg xbleh langsung...1 jam ko terperangkap dlm jam...bleh smpai 20 mnt ke umah mak aku jd 1 jam lebih...cam lawak je

On the way nk balik tue dgrlah dlm radio org bercite psl jam akibat minyak nk naik nie....kelakar pun ade...dh dpt isi penuh terperangkap dlm jam minyak abis ke jam je...sudahnye esok kena gak isi...rase masa tue mcm Hari Jam Semalaysia...

Masa tue harga minyak nk jd RM2.70....plg mahal dlm sejarah kenaikan harga minyak Malaysia...dan pd thn tue jgak...kenaikan harga yg kerap dlm setahun...mmg tensen giler mase tue....rase mcm nk bakar je stesen minyak tue...

Masa d umumkan kenaikan harga tue aku siap send msg kat mber aku lg tuk melepaskan geram yg membara...esok dtg opis dia gelak²kan aku...erm...mmg terasa sgt kenaikan mase tue...


Free Signature Generator

5 comments:

~ain said...

masa petrol naik sangat sampai RM2.70 tu ain pun rasa macam nak mengamuk.. dah lah tu seme brg yang naik akibat petrol naik tu sampai laaaaaaaaaaaaaaaa ni tak turun2.. hampes....

zh-ena said...

bila harga minyak naik selalu tahu tgh2 mlm kan..nak pergi stesyen minyak pun rasa malas ialah confirm ramai org

Zura Tahir said...

tuelah ain...mmg geram mebara sesgt...

mmg pun na...so moral of the story xyahlah nk g isi minyak klau esok dh naik...hehehe

iman said...

hehehe aku xtaupun minyak naik ra...ketinggalan kan...sib baik ari tue isi minyak ngan bad, kalau x sure aku rugi...

Zura Tahir said...

erm...kali nie kurang sikit geram