Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, September 1, 2009

Tak Boleh Telan

Assalamualaikum...

Krg pnah makan bende nie x..??nama dia aku xingatlah sbb ade bunyi thai....cara mkn dia sama cm makan sirih...tp yg nie byk bahannye......aku makan sekali jelah sbb x tentu arah rase nye....family aku berlawan² makan...erm..

Cara makan dia...daun kadok tue gulung cm jd takungan then masukkan sume bahan tue pastue bungkus n ngap.....




Sekali tgk mcm daun sirih tp nie sebnarnye daun kadok...







Bahannye:

Kelapa Goreng

Kacang

Bawang besar potong dadu

Cili api yg merah tue

Kerisik

Udang kering

Limau potong kecik²

Halia pun potong kecik²

Yg hitam tue air gula kot (nti aku cek blik)



Free Signature Generator

7 comments:

azianierdawati said...

yg tu sirih...

Zura Tahir said...

bkn sirih...

zh-ena said...

mcm bentuk sirih jea ra..

Zura Tahir said...

a'ah...sekali tgk mcm sirih tp tue lah daun kadok...

iman said...

eeeeeeeeee.........sedap ker ra???? hahaahah org moden mcm kiter jarang mkn memenda pepelik nie

~ain said...

untuk apakah makan semua ini? macam tak tertelan je ..

Zura Tahir said...

erm...tuelah..