Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, September 28, 2009

Persiapan Raya

Assalamualaikum...

Haaa...nie plak hari² ktrog menyediakan juadah tuk raya esoknye...mmg sebuk lah kan...tp nasiblah famili aku nie besar...so...memasing dh th keje ape nk di buat...thn nie jgak first time ktorg masak lemang...

Abang sulung aku nk sgt makan lemang...lemang jagung plak tue...so dia pakat ngan adik ipar aku nk buat lemang....okeylah rasenye...xdelah teruk mana pun...ketupat wajib tiap² thn...kemas umah pun wajib gak...

Jomlah tgk gmbar kat bawah nie...





Preparation tuk bakar lemang...


Sibuk adik² tgh masukkan beras dlm sarung ketupat...

Itu tangan aku tgh perah kelapa tuk masak kuah kacang...



Adik aku Ain tgh mengemas umah....


Adik aku Izah tgh siapkan tempahan baju ktorg...tgh menyembat...



Siap pakai mask lg...


Barang dlm almari antik mak aku...


Rendang ayam mak aku...



Abang aku yg second tgh mengayam ketupat...aku..??xpandai aku anyam...sethn je aku berkesempatan anyam ketupat...


Free Signature Generator

1 comment:

~ain said...

apakah itu lemang jagung?