Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, August 6, 2009

Keadilan

Assalamualaikum....


Ruang receptionist aku...selamat datang..u go straight naik tangga n then turn right...itulah bilik bos aku...

Tgk tajuk atas je dh th kan ape yg aku nk citekan tuk entry nie....bile bace tajuk sure kite terpk...pilih kasih antara pihak ini ngan pihak lg satu...unfair....keadilan mmg d perlukan dlm menyelesaikan sesuatu masalah...

Klau x adil tue bermakna ade komplot antara pihak tersebut...bkn senang nk berlaku adil tuk sesuatu hal...dlm poligami sndiri pun susah nk adil...ckp je bleh berlaku adil bile dpt penuhi kuota...tp bile dh jd...tgk boleh buat ke x...???

Dlm perhubungan adik beradik sndiri pun ibu bapa perlu berlaku adil supaya antara anak² mereka tidak rase tersisih....bglah sama rata kasih sayang kite atau ape saje yg boleh d beri supaya tiada tindakan bermasam muka...

Dlm kite bekerja pun sikap nie perlu ada pd seorg bos...supaya staff x tersinggung...td aku berborak ngan mber aku psl kes nie lah...bos ktorg nie kekdg pilih bulu...xth lah dia perasan ke x sikap dia tue...

Byk mulut org kat opis aku nie bercakap...aku sndiri xpuas hati....walaupun aku jarang kena tp demi keadilan staff lain mmg aku rase terusik sikit...tp apelah daya kite hanya bercakap saje...perangai bos ktorg x gak berubah...


Free Signature Generator

4 comments:

chugie said...

ni mesti dah tak de keje ni, sampai cite psl opis plak hahahah.. dah kering idea ek?

Zura said...

aku post entry bende yg terlintas...klau aku geram ngan ko pun aku akan post entry psl ko....wahahahha...kiding

zh-ena said...

betul tu bos selalu ckp akan bersikap adil..tapi takder pun mmg pilih bulu gak..mcm aku nie keja mcm nak mapus tapi tetap tak pandang sgt pun..geram jea aku

Zura said...

tuelah na...susah nk cari yg betul2 adil...payah nk jd bos nie sbnarnye...