Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, August 12, 2009

So Touching

Assalamualaikum...

Nak tnyelah ye...ape perasaan krg bile terdengar accident yg melibatkan seorg ibu membawa anak tuk ke sekolah tadika...then si ibu meninggal dunia sedangkan anak mengalami kecederaan yg agak serius...

Tambah pulak dh nk dekat² puasa apetah lagi nk raya nti....si anak yg sama² accident menjadi trauma yg amat sgt....bayangkan lah tat kala dia meraung kesakitan memanggil ibu tapi ibunye tiada di sisi dia....di masa itu si anak terlalu memerlukan perhatian ibu...

Sedihkan...sdgkan kite masa kecik dulu jatuh sikit kat laman pun dh terjerit² panggil mak walaupun luka yg xseberapa....inikn plak si anak kecil yg dh terlantar kat hospital dlm keadaan yg patah tulang selengka...

Berita nie aku dgr smlm....mangsa bukanlah org yg aku kenali tp dia jiran pd mber aku...sbg insan kite tentu dpt bayangkan keadaan si anak pd mase tue...yg si ibu sudah kite th tmpatnye...dia pun xpayah menanggung azab accident...

Tapi yg aku agak sedih bile terbayangkan situasi si anak kecik yg manja tambah plak anak bongsu...selama ini dia begitu di belai, di manja oleh ibu nye tp dlm sekelip mata sume itu dh tak ada lgi....dia xdpt merasa belaian itu lagi...

Mcm mana lah smbutan ramadhan n hari raya dia thn nie kan....linangan air mata tok sah ckplah...harap anak ini tabah menghadapinye...Allah sentiasa bersama dng nye...bagaimana plak si suami...anak² yg lain...???

>>Hanya Allah Maha Mengetahui...



Free Signature Generator

6 comments:

iman said...

uwaaaaaaaaaaaa asal bukak citer sedih nie ra, dah kau tergt kat anak aku....erm, menakutkan,innalillah...takziah wat budak tue...wat keluarga dia, wat hubby dia...

Zura said...

sbb aku pun sedih woooooooooo....uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

chugie said...

ra.. sedihnye.. Moga rohnya di tempatkan disisiNya

Zura said...

insyaallah...

~ain said...

sedihnya.. tak nak bayangkan..

Zura said...

jgnlah bayangkan...kang banjirlak terengganu tue kan..hehehe