Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, August 4, 2009

Percuma Je Angkat Tangan

Assalamualaikum....

Tak thlah nk ckp cm ne erk...nk kata pemandu ppuan nie xde bahasa ke...atau sombong ke...ntahlah...nk kata lebih² aku pun ppuan...kang kena tembak klau ckp lelebih psl ppuan...tp inilah hakikatnye...

Dah byk kali aku selisih ngan driver ppuan...berbeza sungguh ngan driver lelaki...bkn nk pilih bulu tp ketara perbezaan tue nmpak..itulah org ckpkan...bahasa menunjukkan bangsa..sbg bangsa melayu nie kite kaya ngan budi bahasa...

Rugilah klau kite endahkan budi bahasa kite sendiri...bangsa lain akan pandang enteng kat kite...bangsa melayu nie kan lemah lembut aje gerak nye...tulus aje bahasanye...gemalai aje lenggoknye...sbb tue ade lagu Gadis Melayu...

Nak masuk lorong umah aku jalan xbape besar sgtlah tp muat jgaklah tuk 2 kete selisih klau bertembung...kena pandai adjustlah kete tue...so kena ade satu kete yg WAJIB beralah tuk bg lalun kat kete depan...

Bile kejadian tue berlaku...aku bg lah laluan tp pas je kete tue lalu (mostly ppuan)..menonong je lalu..bknnye nk angkat tangan ke, bungi hon ke, atau highlight lmpu ke...eeeee...rase geram pun ade gak...nk sombong ape...

Kdg² lebih baik selisih ngan driver lelaki...bak kata ade satu iklan radio...


"BUKAN KENA BAYAR PUN ANGKAT TANGAN"




Free Signature Generator

7 comments:

iman said...

erm...tol tue ra, mcm pagi td, dah nmpk kete laju, dia nk kuar gak dr lorong umah dia, x gheti nk tggu...aku lak rase kalau aku bwk lori mmg aku dgn niat heret kereta tue.......bkn x gheti menyabar...tp diorg nie penyebab kemalangan.....

ymn said...

masalhnya bila angkat tgn.. takut nnti org kata kita nie mengurat driver pompuan ..ahaks

/me selalu angkat tunjuk jari tengah jer..

Zura said...

imah-mmg pun...

ymn-yg penting kite berbahasa..jgnlah tunjuk muke gatal...mmg lah suspek nk ngorat

matju2509 said...

nak tambah skit iklan radio tu

"rasa cam nak langgar je blakang kete tu"

hahahahaha

so jadi la pemandu berhemah

Zura said...

okey gak dialog tue...hehhee

zh-ena said...

betul tu..klu bertembung gan driver perempuan mmg sombong lain mcm..nak senyum pun susah..payah sgt nak angkat tgn..

Zura said...

hahaha...mesti ko pun dh penah kena...