Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, August 8, 2009

Penjual Nasi Lemak

Assalamualaikum...

Alamak terliur plak tgk nasi lemak nie...

Nasi lemak nie makanan pagi tuk org melayu...kelaziman nye makan pd waktu pagi tapi skrg nie malam pun boleh jumpe nasi lemak nie...skrg xkire dah...bangsa lain pun dh pndai makan...senang lah nk dptkan nasi lemak nie...ade yg biase ade yg berlauk..lauk plak beraneka...

Klau pagi biasenye kite akan jumpe org akan jual kat tepi² jalan...ade tue smpai selang bape langkah je kedainye...punyelah nk bersaing kan...bersaing nie boleh tp jgn lah smpai dengki mendengki plak...xelok nama nye...

Aku klau makan nasi lemak nie mmg peberet aku ambik sambal kerang atau telur mata kerbau...atau sambal ayam...tp sejak kena berpantang makan nie terpaksalah aku ambik nasi lemak biasa aje...

Hari nie aku g keje dr umah kakak aku...on the way nk ke jalan besar tue ade sorang makcik nie jual nasi lemak...klau ari sabtu aku kat Desa Coalfield mmg aku beli kat makcik nie...boleh tahan gak nasi lemak dia...

Tapi satu je...klau dulu aku suke ambik lauk sambal ayam...sambal ayam dia out sikit sbb byk asam keping sgt kot...ingatkan xnk beli tp sbb ade satu perasaan aku beli lah tp ari nie aku ambik yg biase nye n xnk ikan bilis..sbb kepala xbuang..

Kdg² aku pk aku beli kat makcik nie sbb ehsan ngan makcik nie...tiap kali niaga dia akan bwk anak dia (4 org) ikut niaga sekali....aku xbolehlah tgk situasi cm nie sbb pd aku mesti org tue dlm kesusahan yg amat sgt smpaikan terpaksa bwk anak...

Lagi pun aku pk...xpelah klau aku xdpt tolong bg cash sedebuk cm tue...atleast aku beli nasi lemak dia adelah sikit income...selama aku jd pelanggan makcik nie...mmg ade je org turut sama beli...alhamdulillah...bertambah rezeki makcik tue...



Free Signature Generator

4 comments:

zh-ena said...

ko sama la mcm aku..tak blh tgk org yg berniaga tepi jln tu nampak mcm cian jea..mesti aku nak beli..

klu pergi psr kan klu aku tgk kat gerai tu mcm takder yg nak beli mesti aku beli..smp kan suami aku marah psl benda nie la..ialah beli tak mkn..pastu kesian kat saper plak..kesian kat mknan yg kena buang tu la :D

Zura said...

hahahaha...smpai kena marah ko na..itulah hati ppuan...mudah belas kesian kat org tp kat hubby sndiri...??:D

Redbloodsnow said...

a'ah kak zura. z pun terlior gak nengok pic nasik ayam tuh wei..hehehe

tp zie ade kurengg ckit nk makan nasik lemak neh. nape enta :P

Zura said...

zie-tue namanye nk jaga badan...kan u r not single right now...hehehe..nk kawin lah tue...:D..jgn mare...