Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, June 7, 2010

Kepentingan Nama

Assalamualaikum.....



My name is dot dot dot....nama nie penting pada manusia...klau tak de nama mcm mana plak orang nak panggilkan...tak kan nak panggil 'hoi'....kan tak sedap bunyinye...tak beradab plak panggil orang mcm tue melainkan mmg nama orang tue begitu...keh keh...

Macam² nama kite boleh create tuk nmpak glamer atau bunyinye glamer....ada yang kat kg nama lain bila pindah bandar tukar plak nama lain...buatnye terserempak ngan mber kg depan mber bandar...tak ke malu mber tue panggil nama kg...sbg contoh Peah --> Mandy....

Ada jgak kes, dr nama sebenar di ubah² huruf nye...untuk nama tue jd sedap...dr huruf yang ade di create satu nama yang agak kebandaran...hehehe...atau nama tue diterbalikkan....contoh cm komposer Shaari Amri --> Iras Irma...Along --> G-Nola...kretifkan....

Ada yang namanye di perbanyakkan panggilannye...okey nie aku gune contoh terdekat...iaitu akulah...nama sbnarnye aku ___zura --> Zura @ Zue @ Ra @ Zu'ar @ Azue @ Zur @ Cik Zur...prior name aku Zura yang lain tue org panggil cm tue...accept jelah..jnji jgn panggil 'hoi'...

Dalam fb ade jgak kawan² aku gune nama aku sbg Zue...walaupun drg sbnarnye mengenali aku ngan nama Zura....bile drg panggil aku Zue aku rase kekok plak...pdhal dulu mase sekolah drg panggil aku Zura...erm...belasah jelah....korang plak cm ne...???

Free Signature Generator

4 comments:

Legasi Piston Pecah said...

Pernah dengar gak..tapi kadang-kadang memang ada yang kat kg ngn bandar same je nama samaran dia.

----------------------------
Posisi Ketika Tidur Dan Maksud Disebaliknya

Zura Tahir said...

ada yg sama, samalah...ade yg xsama tue yg tukar2 nama tue...

Unknown said...

yep, nama memainkan peranan dlm hidup kita..

maszmadi said...

hihi slagi ader name yg iras2 name sbnar pon ok da.. btul kt zura janji jgn pggil 'hoi'