Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, December 31, 2009

Wiyah Dan Sekolah

Assalamualaikum....

Esok dh masuk tahun baru...sesi persekolahan akan bermula....ayuh angkat beg sekolah cepattttt...ade sekolah buat hari orientasi ari nie...mana mak bapak yg bekerja surelah on leave tuk uruskan segala bagai pembayaran tuk anak² mereka....

Kejap pan je nk masuk thn 2010....lg 10 thn kite nk capai Wawasan 2020....misi yg di war²kan satu masa dulu....insyaallah klau hayat masih ade mungkin kite masih bernafas tuk rase W2020...mase tue umur aku dah 39 thn....

Berckp psl persekolahan...aku nk cite sikitlah psl adik aku yg bongsu mongsu nie...yg plg manja ngan famili....Wiyah....thn depan dia masuk tadika 6 thn....ntah cm ne lah ropenye....rase cm xnk bg dia sekolah je....

Agak²nye mak aku mesti nangis...ialah dh 5 thn ade depan mata xberkedip pun (tipu je)...tetiba nk lepaskan anak plg manja ke sekolah...pengorbanan kena ada...lg pun bknnye xbalik langsung...lg pun tuk mase depan dia jugak...

Aku ingat aku je risau rupenye adik beradik aku yg lain pun risau...plg aku risau klau² dia kena buli ngan budak lain....eeeee...aku tubi² sapa yg berani buli tue...lg satu aku risau klau ade kes raba²...bdk skrg dh advance...salah pendedahan...takut jd cm kes nie...

Harapan aku xdelah kes² cm tue jd kat anak² kecil nie...jgnlah ade kes buli membuli nie....jgnlah ade kes raba meraba nie.....sape yg ade anak kecil tue jagalah anak anda sebaik mungkin...jgn leka walau sesaat...tp jgn plak tambat cm bwk anjing plak....




Nie mase dia merangkak....ngan gigi 2 batang tersengih²....


Nie mase dlm walker....biasenye nie 1st step tuk budak² belajar berjalan....
Yesss...berjaya jgak berdiri...walaupun dgn sokongan....
Nie mase guru tgh ajar bertatih....
Dah boleh pakai kasut nk jalan² kat luar....ngan tocang pokok kelapa....

Nie plak br ari senin ari tue snap....dh petah bercakap, petah melawan, petah mengutuk....1 saat xleh dok diam...terlompat sana terlompat sini...berlari sana berlari sini....isshhhh...pening kepala tgk....xcaya try jaga dia dlm mase 30 minit....tp aku tetap bersyukur sbb itu menandakan dia sehat tuk menjalankan kehidupan dia.....jgn byk cendelat tau...belajar rajin²



Free Signature Generator

4 comments:

chugie said...

emm macam2 petah ye.. hehehe.. happy new year ra! mane entry khas new year ni??

Zura said...

hehehe...br je aku buat....ko awal sgt masuk bace...

A N A K - A N A K K U said...

erm..pasat buli tue hope dia x kenelah buli mcm kaka dia y sorang nie...hehehe trgt kat sekolah dulu ktorg suka buli ko kan ra...;p
appy new year ra...

Zura said...

krg mmg...klau aku boleh masuk mesin mase doraemon mmg kepala krg aku dh sekeh2....hahahhaha...