Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, December 12, 2009

Semalamnya Kes

Assalamualaikum....

Smalam selangor cuti tp pd aku mcm xcuti j...sbb seawal pkul 5 lebih aku dh bangun tuk siap² nk ikut kakak aku balik umah mak aku anta anak dia...sbb aku malas nk bwk kete balik umah...padahal minyak dh lip lap lip lap...hihiihhi...

Dah smpai umah tue aku smbung tido....dlm kul 0730 aku terjaga n terus buat air nk breakfast...kul 0810 br aku bertolak dari umah...10 minit panaskan enjin cukuplah...smpai umah mber aku dh tunggu dia turun terus berangkat...

Sebelum tue g pekena roti canai dulu...dh kenyang geraklah ke PD ikut USJ...smpai hway Seremban jalan jammed tp xteruk sgtlah...anak mber aku dh rengek² nk smpai cepat sbb nk mandi laut...mber laki aku nie bwk famili dia...wife n 2 org anak yg kecik lote...

Smpai Teluk Kemang puaslah mencari kedai makan org yg nk handle kan ktorgnye game nie...MakMah Nasi Ayam...rupenye kedai dia area PD bukan Teluk Kemang...smpai kedai dia ktorg minum je sbb nk tgk tmpat lg....

Dh settle bincang psl tempat..makanan n game dia bwk plak ktorg kat lagi satu cawangan kedai dia...xjauh pun...kat situlah ktorg melantak sakan...hehehhe...xdelah sakan mana pun...boleh tahan jgaklah lauk campur dia...

Dan yg bestnye makan ktorg di support oleh empunya kedai nie...hehehhe...senyum smpai ke telinga ktorg...smlm g sesen pun xkuar...klau lah nk g memana xkuar sesen kan best...ade je org nk support lg rase indah je...

Ingatkan ktorg nie nk balik awal...tgh speeding kat hway tetiba ade sorang pakcik nie tahan kete ktorg mtak tolong...kete dia mati tetiba n xleh nk start...pastue mber aku nie g lah check sbb kesian tgk org tua tue...

Dah lah sensorang tgh hway plak tue...yg ktorg nie mulelah lock pintu...sbb takut jgak sbnarnye tp kesian kat org tua tue...pastue mber aku start hidup plak kete org tua tue...mengigil gak tangan org tua tue...

Dh agak okey tue dia pun drive slowly...ktorg follow je dr belakang...pastue dia berenti lg...mber aku g lah tgk...check air...kontang...mana x naik temperature...teringat aku kes aku dulu...pastue terpaksa gune air wiper...

Lama jgaklah ktorg stuck kat situ...pastue dh settle mber aku suruh drive n berenti kat nearest R&R..smpai je kat hentian Seremban mber aku tolong dia isikan air....ffuhhhhh...mcm aku plak yg penat...hehhe

Selidik nye selidik mcm polis...org tua tue br pas dpt duit EPF..x kawin lagi..umur br 50-an..br dpt kete 2 hari n nk jenjalanlah hajat hati...dia nk g PD sbnarnye tp sesat so terus patah ke Seremban...

Tp tgk rupe dh 60 lebih...cara bwk kete cm org br belajar....rupenye dia ade lesen thn 2005 tp xde kete atau moto...jarang² bawak...n mmg zero knowledge psl kete...patutlah....beli kete pun 2nd...jgn kena tipu sudah...

Itulah cite aku smlm yg cuti tp mcm xcuti...smpai umah kul 5 lebih...penat sgt...



Free Signature Generator

4 comments:

A N A K - A N A K K U said...

x ajak akupun

Zura Tahir said...

mmg xnk ajak pun...hahahha...ini sport club jasa daaaa...

Dak Wan® said...

Kesiannya, seb baik member u nak menolong org tua tu. Syabas!

Zura Tahir said...

tuelah...