Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, December 23, 2009

Makkkkkkkkk

Assalamualaikum....

Pagi nie aku dpt email nie dr mber sek. rendah aku...pd hal aku dh dpt email nie dulu tp ntah nape ntah bace tuk kali nie aku rase sayu plak...aku rase aku bknlah anak terbaik tuk mak aku tp aku cube tuk jd yg baik sblm terbaik...

Sesuatu yang baik untuk di renungkan bersama.....Berilah yang terbaik buat ibu-ibu anda sementara ibu anda masih hidup....

  • Bila seronok, aku cari.... pasanganku
  • Bila sedih, aku cari..... Mak

  • Bila berjaya, aku ceritakan pada.... pasanganku
  • Bila gagal, aku ceritakan pada... . Mak

  • Bila bahagia, aku peluk erat.... pasanganku
  • Bila berduka, aku peluk erat.... Emakku

  • Bila nak bercuti, aku bawa.... pasanganku
  • Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.... Mak

  • Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
  • Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

  • Selalu.. aku ingat pasanganku
  • Selalu.. Mak ingat kat aku

  • Bila-bila.. . aku akan talipon pasanganku
  • Entah bila... aku nak talipon Mak

  • Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
  • Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan :

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk Mak? Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya. .......Tapi kalau Mak sudah tiada.......MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya...berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya......berapa ramai yang sanggup.....membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyangkan JENAZAH ibunya...


Free Signature Generator

12 comments:

~AmyLiana8886~ said...

pernah dapat email cmnie..first mother second mother third mother n fouth baru lah father kan...

Zura said...

itu ketinggian darjat emak...

chugie said...

emm -sedih-

hakiminwizan said...

yups..betol tu..emak ada;ah segala-galanya dalam hidup aku..

Zura said...

mmg sidih bangat zie...uwaaaaa...

Zura said...

kata org tanpa ibu sapalah kite...

LanaBulu said...

Itulah keistimewaan kaum hawa..tapi kaum hawa sendiri yg menjual dgn harga yg murah dipasaran lambak..
Lagu mana?

zella said...

saya syg mama saya =)

slm kenal...

Zura said...

itulah silap kaum hawa...dlm islam kaum hawa dah dimartabatkan tetapi kaum hawa juga lah yg menghancurkan nye

Zura said...

saya pun sayang mak saya...salam kenal jgak pd zella...tq sudi singgah :)

Dak Wan said...

Mak umpama permata terindah.... mencantikkan anak-anak untuk pandangan dunia. Tetapi anak-anak seringkali terlupa, permata pun bisa tercalar jua..... Hargailah permata tersebut selagi masih bersama kita.

Zura said...

betul tue...permata yg xde kat memana kedai...