Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Wednesday, November 10, 2010

Bila Siren Berbunyi

Assalamualaikum....


Bila ada kecemasan macam xcident ke...atau sakit ke ambulance akan menjalankan tugas untuk bergerak ke tempat kejadian...so sudah semestinya kalau kat jalan raya tue kite kena menghormati kenderaan nie dengan memberi laluan padanye...


Kenderaan nie pun sama saje...kalau ada trak polis bawak banduan untuk ke penjara...kenderaan ini akan eskot....pastielah siren berbunyi sakan untuk kite sbg driver cepat-cepat ke tepi bagi laluan...

Kenderaan nie pulak kalau ada kebakaran...mesti kena bagi laluan....kalau lambat sure rumah atau bangunan ke akan hangus terbakar....kenderaan nie besar sikit dari kenderaan dua kat atas nie...

Okey...setiap kenderaan bantuan nie punya bunyi siren yang berbeza....so kite kena kenal siren-siren tersebut supaya kite dapat agak kenderaan atau kecemasan ape yang terjadi....dan kenalah bagi laluan...jangan plak buat dek je...

Cerita pasal kenderaan nie...aku sebenarnya tak suke kalau bertembung dengan kenderaan nie...sebab aku akan jadi panik...so bila panik pemanduan aku surelah kelam kabut...bile dengar je siren terus aku jadi lemah...

Ingat lagi masa aku lesen "P"....datanglah trak polis dari belakang..oleh kerana belum biasa tengok cermin sisi...aku tak dapat nak agak kenderaan tue lane mana...so aku dengan rase panik drive mcm org tak de perasaan...susahlah nk bagi laluan...

Oleh kerana itu, polis tue siap kuarkan speaker tue dan terus melaung "beri laluan beri laluan"...kakak aku dah bising-bising suruh ke tepi...tapi polis tue tahulah sebab dia tengok sticker P dan perempuan plak tue yang bawak...

Now...aku dah boleh biasakan diri dengan kenderaan-kenderaan tersebut...tapi klau boleh elak...memang aku elakkan...hehehe...bila di ingat-ingatkan rase lucu plak...


Free Signature Generator

No comments: