Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, November 20, 2010

Oh Kucing! Pantang Pintu Terbuka

Assalamualaikum....




Malam tadi ini budak ambik kesempatan masuk umah aku...pantang tak de orang kat depan dia pun masuk...pintu terbukak je laju dia menjejakkan kaki ke dalam....bila aku dekat kembang² ekor dia...marah kot sbb aku snap gambar dia...hehe...

Comel sungguh ini budak...aku tak tahulah ini anak kucing sapa...kat umah aku cuma ade sekor je kucing betina yang masih hidup...baru tak barulah dia br lepas beranak...tak tahulah kalau tue anak dia...

Ktorg penah bela kucing sebanyak 16 ekor dalam satu masa...then sekor² mati...sangat sedih tau...kali pertama kucing aku mati kena langgar masa tue ktorg nak pegi ambik report card aku ngan adik² aku...merah mata tue mase pegi tue...

Kesian sangat...ini pun ada rase nak menangis...nama dia Putih...lepas Putih mati kucing aku Comel yang rapat ngan dia asik cari² je Putih nie...lagi kesian ktorg tgk gelagat Comel...boleh menangis di buatnya....siap tunggu kat luar tue sambil mengiyau....

Lepas dari tue sekor demi sekor kucing ktorg bela....sampailah jadi 16 ekor...berketurunan² lah mereka...bila dah banyak nie surelah memacam nama ktorg letak...sampaikan dh tak tahu nak letak nama ape...bile ade je kucing beranak ktorg dh pk²kan nama tuk ahli baru...

Nama kucing aku yang aku ingat :
  • Comel (kucing pertama yang ktorg bela)
  • Putih (kucing kedua, dia sgt comel, montok)
  • Comot (sbb warna bulu yang comot tp comellllllll sgt..sgt takut pada bunyi lori)
  • Petung (asal dr pembetung kg aku...yg nie bulu dia pergghh mcm kucing parsi)
  • Dito (kucing betina yang boleh di harap...pandai jaga anak nie abis misai anak dia kontot)
  • Kontot (sbb ekor dia pendek)
  • Digai (kucing kesayangan mak bapak aku...siap urut bapak aku..anak kepada Dito..bulu dia hitam legam takut tengok...anak ke-2)
  • Badai (kucing kesayangan aku..tiap² malam tido ngan aku..suke main getah rambut aku..anak kdp Dito..anak bongsu)
  • Awan (anak yang sulong pada Dito...dia nie cengil sikit ngan adik² dia...nama panjang dia "Awan Yang Terpilu"-nama lagu Ning Baizura...hihihi)
  • Dini (alamak nama sama ngan Ardini Humaira plak..sorry Dini..tp mmg inilah nama kucing ktorg..tp attitude dia kureng sikit...pemalas)
  • Genda (maksudnye cantik dlm bahasa philipine....dia nie yg masih hidup smpai sekarang...ntah² gmbar kat atas tue anak dia kot...dia nie anak Dini)
  • Kecik Antu (adik kepada Genda...sbb dia nie pantas macam antu..kejap je hilang)
  • Pungut (nie manja ngan adik aku Yan..ktorg cakap dia nie tunang dak Yan)
  • Lastly...aku tak ingat dah...banyak sangat....


Free Signature Generator

8 comments:

Lana~Bulu said...

Rajin dgn karenah kucing ni memang baik..
tapi teman tak tahan kalau yg jenis dok melepas rata2 nih..

ardinihumaira said...

ngeeeeeeee...
nama dini! :D

Ra said...

weekend visit ^^
have a nice day :)

Zura said...

hehe..mmg itulah yg xlaratnye LB

Zura said...

a'ah..sbb mase tue nk selaraskan nama kucing mule huruf D

Zura said...

tq rian...

♥CIK SHA♥ said...

ramainye kucing akak..heheh..

Zura said...

tuelah sedar xsedar byk plak sha...tp byknye dtg sndiri..