Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, November 4, 2010

Kematian Adalah Pasti

Assalamualaikum....


Dari google..

Kematian satu perkara yang di takuti umat manusia...ia adalah PASTI bagi setiap manusia yang masih hidup...yang berbezanya cara, tempat, tarikh dan keadaan...kematian bukan mengenal erti usia...sesungguhnya tiba saje waktu ia pasti sampai....

Mengingati mati adalah satu perkara yang baik untuk kita sentiasa bertaubat dan mengESAkan diri pada Allah s.w.t...mengingati mati juga adalah kekuatan keimanan kite terhadap ketentuan Allah s.w.t....

Adakah kite sudah bersedia untuk melaluinye...??jangan melaluinye...tanya pada diri kita...adakah kita sudah bersedia untuk kehilangan orang tersayang...adakah kita sudah bersedia untuk melaluinya....

Kalau tanya aku...segala²nya aku belum sedia tapi mati tidak mengenal masa...bila² masa sahaja nyawa ini akan di cabut...hari ini kite dengar kawan² kita kehilangan orang tersayang...esok lusa mana tahu kita plak...Ya Allah...takutnya..

Semalam aku dapat mesej dari ex-roomate aku Siti...Ina ex-roomate aku baru saje kehilangan ibu tersayang...terkesima aku membaca mesej Siti...terus terlintas..."ari nie Ina...aku ntah bilalah...takutnye nak hadapi.."...

"AL-FATIHAH untuk arwah...semoga di tempatkan dia golongan orang² beriman..."




Free Signature Generator

4 comments:

ardinihumaira said...

ianya adalah pasti... :) sama2lah kita bersedia

Unknown said...

yep, mati itu pasti! bersediakah kita?

Zura Tahir said...

ye...ia pasti datang jua..

Zura Tahir said...

tue persoalan yg susah nk djawab zie...