Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, December 28, 2010

Lagi Bape Hari Je

Assalamualaikum.....



Lagi bape hari je kita nak masuk tahun baru....awal sangat ke aku buat entry pasal tahun baru....erm...okey....bila tiba tahun baru sure kita pasang azam baru....atau kita sambung azam lama kalau belum tercapai.....

Macam-macam azam kita akan dengar dari orang perseorangan.....ada yang tercapai ada yang masih memburu impian dari tahun ke tahun....kalau yang sudah tercapai akan buat azam lain pulak....selagi hidup tak lengkap....

Erm 365 hari bukan satu masa yang pendek...budak kecik pun dh pandai bercakap....pejam celik pejam celik dah masuk umur baru...sure macam-macam peristiwa terjadi dalam diri kita kan....pahit manis masam kelat tawar...sume macam warna....

Bagi diri aku sendiri....banyak benda yang aku nak perbaiki dalam diri aku....tak kiralah dari segi apa pun....kewangan, prestasi keje, pengetahuan, minat, kebolehan....aku tak nak terus di belenggu kelemahan-kelemahan yang lepas....

Apa yang aku boleh katakan...korang dengar tak ape aku kata...hihihi...aku rasa kematangan diri aku up sikitlah.....kalau dulu aku banyak buat kesilapan terutama sekali dalam mencari teman hidup....aku banyak ikut rasa hati dari akal.....

Tapi bila semakin umur naik...pemikiran aku mula terbuka untuk tidak membuat kesilapan lagi....satu yang buat aku rasa tenang hingga kini bila aku TAK NAK menoleh ke belakang....aku ingin terus MAJU ke hadapan....

Aku tak nak terus hanyut dek kesilapan lampau....sesungguhnye ape yang terjadi adalah medan untuk aku terus matang dalam kehidupan....untuk berpatah kebelakang TIDAK SAMA SEKALI...i need a new life....

>>>Harap-harap tahun 2011 aku beroleh kebahagian yang hakiki...aminnnnn....
Blogger Templates

8 comments:

ardinihumaira said...

tahun depan doplohlima lak dni. sob sob... tak kawen2 lagi adeih

Joy said...

Aminnn... me too. TAK NAK menoleh ke belakang....aku ingin terus MAJU ke hadapan....

Zura said...

25 muda lg...hihihi

Zura said...

ya..sama2 kite melangkah ke depan ye joy...

AngahSayang2314 said...

cepat tirai 2011 dah memanggil cepat2 pilih tarikh kawen hehehe

::alwaniamalini:: said...

aminn.. insyaallah, semoga 2011 lebih baik daripada 2010 :)

Zura said...

kalau cm tue sama ada 20.11.2011 atau 11.11.11...hihihi

Zura said...

insyaallah wani..kena jdkan yg terbaik...