Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, December 11, 2010

Wanita Itu Seksi

Assalamualaikum....



Wanita adalah anugerah terindah yang di ciptakan oleh Allah s.w.t....keperibadian seorang wanita solehah adalah dari hati, budi bicara yang lembut, tingkah laku yang sopan, ketegasan pendirian yang utuh menjadikan wanita itu sempurna....

Bukan senang mencari wanita solehah...yang menjadi idaman lelaki untuk di jadikan isteri...wanita solehah ini juga yang menjadi pilihan lelaki antagonis...macam orang selalu cakap..."lelaki playboy nie bila nk berbini..pandai plak nak cari yang baik".....

Dalam institusi keluarga pun anak perempuan lah yang menjadi beban kepada ibu dan bapa untuk menjaganya....bak kata pepatah..."baik jaga lembu dari jaga anak perempuan"...tengok betapa susahnya menjaga keperibadian anak perempuan...

Banyak yang perlu di kawal antaranya dari segi adab sopan, pertuturan bahasa harian, pergaulan sesama kawan, kebebasan bergerak, pakaian dan macam-macam lagilah....segalanya perlu di jaga agar tidak melanggar tatasusila budaya islam....

Pada masa sekarang nie....cara pemakaian yang menjadi perbualan hangat...kekadang orang menilai seseorang itu dari segi pakaian walaupun tanggapan itu totally salah...bertudung litup belum tentu sempurna...

Banyak kes yang melibatkan wanita melayu islam bertudung....antaranya kes khalwat, kes kecurian di kebanyakan pasaraya, kes bermesra-mesraan di taman....kebanyakannye wanita bertudung...malu seehh...budaya ini yang di tonjolkan....

Pernah dengar tak wanita sebenarnya seksi....dalam erti kata lain, walaupun berbaju labuh besar tetap nampak seksi...walaupun bertudung tetap nampak seksi di mata lelaki...ape yang membuatkan kenyataan ini di guna pakai erk..???

Klau korang pegi Tabung Haji K.Jaya akan ada satu signboard 'kawasan menutup aurat'...first time kesana so pada pikiran aku perempuan terutamanya perlulah bertudung dan berpakaian sopan....

Bila masuk dalam dan sementara menunggu nombor giliran aku pun meliarkan mata melihat gelagat manusia di kiri, di kanan, di depan, tapi tidak di belakang sebab aku duduk bhgn belakang....belakang aku dinding...

Aku pun tengoklah cara pemakaian makcik-makcik, kakak-kakak kat situ...memang tak de sorang pun yang berskirt pendek ke atau baju tak de lengan kan...dah kata kawasan tutup aurat...nak kena halau ke....

Kebanyakannya berbaju blouse...tetiba hati terdetik.."erm..walaupun baju blouse ppuan ni tetap seksi jugak erk"...haah...sapa nak jawab...sebelum nie aku mana ada ambik peduli pasal 'wanita tetap nampak seksi'....

Yang aku tahu...asalkan aku tak pakai pendek-pendek atau jarang...itu dah kira okey...rupa-rupanya aku silap jugak...walaupun berbaju blouse, berbaju kurung perempuan tetap nampak seksi...

Mula aku terpikir...ape yang menyebabkan statement tue keluar....??mungkin dari segi bentuk tubuh badan, lenggok gerak ketika bercakap, berjalan, duduk atau berdiri...mungkin itu salah satu key penting kot...

Bila tersedar macam tue....walaupun kita tidak berpakaian seksi kite jugak kena sentiasa menjaga pemakaian kita....tingkah laku....adab sopan...dan macam-macam lagi...terlalu rumit kan menjadi wanita tapi ia sesuatu yang indah...

>>>Jagalah peribadi diri....

Blogger Templates

8 comments:

atty's said...

jaga anak perempuan mmg susah..risau kita..takut apa2 jadik bila diaorg berkawan.
happy weekend zura

♥CIK SHA♥ said...

a'a kan kak..kite ni kena pandai2 jaga diri dan penampilan diri..

Zura said...

tuelah kan kak ty...sy nie kak ty lg lah adik beradik ppuan ad 8 org...pening kepala mak ngan abah nak jaga...

Zura said...

setuju tue sha..jgn persiakan anugerah yg ada pd kite...sesugguhnye kitelah ciptaan terindah...

mie said...

oh perempuan..
berhati-hati lah..

kesehaRian Ra-koen said...

wanita itu memang istimewa :)

Zura said...

ye mie...perempuan kena sentiasa berhati2..

Zura said...

tq rian..satu2nye ciptaan Allah yg terindah..