Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Tuesday, December 28, 2010

Dah Ajal Dia

Assalamualaikum.....


Anak kucing aku yang sekor nie dah pun mati minggu lepas....dia mati sebab sakit...uwaaaaaaa...banyak sedih....sebenarnya aku ngan famili aku dah lali sangat kucing mati sebab dulu ktorg penah bela 16 ekor dalam satu masa then lepas sekor sekor mati....

Bak kata orang dah tak de air mata nak kuar dah....bukan tak sayang bukan tak kesian tapi bila situasi yang sama sering terjadi lama-lama jadi kebiasaan...kebanyakan kucing aku mati akibat sakit....

Kebanyakannya demam....pastue ada satu jenis penyakit kucing yang aku pun tak tahu apa dia....dia macam ada ulat then sikit demi sikit ulat tue akan makan anggota kucing tue....kalau korang tengok ngeri sebab jadi badan kucing tue jadi rompong....

Ktorg pun tak tahu ape punca jadi cam tue....ingat lagi dulu adalah dalam 3 ekor kucing aku kena penyakit tue...sedih sangat...masa tue plak mak dia dah mati...tinggallah anak-anak yang masih kecik dan sakit...huuuh...meleleh airmata masa tue....

>>>Okeylah tak nak sedih-sedih.....antara entry pasal kucing aku nie...
Blogger Templates

4 comments:

::alwaniamalini:: said...

mm penah tengok kucing yg ada ulat tu.. kucing tu kitorang jmpa kat dalam semak. mmg teruk sangat. ingat lagi kitorang letak minyak gamat, banyak gile ulat kluar kat punggung dia huhuh.. geli tp sedih sgt tgk. last2 mati macam tu jela..

A N A K - A N A K K U said...

ialah ra...mak aku panggil badi kucing, kat umah aku jer dh 4 ekor mati...eeeeee wlpn aku x membela, tp aku tetap kesian...aku ingatkn ade org racun diorn...huhuhuhu

Zura said...

sakit ape tue ye wani...sakit tue smpai dh jd hitam tau..memang geli tp kesian sgt...

Zura said...

badi kucing erk..erm....smpai cm tue sekali...