Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, November 12, 2009

Aku & Make-up

Assalamualaikum...

Tgk org pndai make-up, jeles plak...nk belajar tp cm xbape minat...aku bkn org yg sentiasa bermake-up bagai...calit lipstick pun payah...dulu kerap gak calit lipstick tp skrg nie je cm bibir nie ngada²...tenyeh cili br th...

Klau g opis muke aku nie cume ade moisturizer & cream brand Safi Balqis ngan bedak Silky Girl je...pastue calit vaseline...buat nama nk tenyeh eyeshadow...xdelah...nk lentik² bulu mata...haram jadah nk buat...

Aku klau bermake-up sakan nie time ade kenduri kawin kat umah sndiri...atau plg bernasib baik time raya...itu pun bkn aku yg make-upkan diri sndiri...aku ade make-up consultant iaitu adik² aku...hehe...drg pndai menenyeh muke aku nie...

Aku xthlah mana silapnye...asal aku sesaja nk melawa pkai eyeshadow...seharian mata aku layu beb...asal erk...mcm xrestui je...sabeb tue lah aku malas nk pkai...nti confirm aku lentok...silap mata sndiri ke...krg cm tue jgak ke...???

Lagi satu lipstik...aku xleh kena kan lipstick sbb bile aku pkai nti lip aku kering n gatal²...alamak...cm ne nk melawa cm nie...dulu okey je klau aku pkai Maybeline...skrg xleh langsung even pelembab bibir...

Yang boleh lekat kat lip aku cume vaseline je...klau x, kering pucat je lah bibir aku nie...tue psl aku malas nk touch-up gempak²...biarkan je muke tue asli seasli aslinye..."tulen bang"...hahahhaha...




Eyeshadow & Blusher pallete..




Lipstic pallete




Free Signature Generator


8 comments:

LEMONADE said...

kalo sy mest kena pakai kryolan foundation n compact powder ZA. eye shadow n eye liner kdg je pkai kalo sempat. pelembap bibir wajib pakai tiap ms. Sy pakai sebamed spf30 then pakai lip ice.

zaza said...

eyeshadow tu.. bagi aku je la.. ha ha.. mmg favourite aku tu..

amal said...

erkk..wani pun x reti nak bermekap. pegi keje, muka ni x pernah nak bertacap2..even kuar jenjalan pon..bedak pun x pakai..lipgloss ke lipstick ke x pakai jugak huhuhuh

Zura Tahir said...

akak pkai sebamed pun xjalan gak elis...sure bibir nie kering n gatal2

Zura Tahir said...

ambiklah liss...aku izinkan...hehehe

Zura Tahir said...

wah...nie original nye muke nie...sure sekali make up cantik giler lah wani...hehehe..

zh-ena said...

aku skang nie pki sunblok dr TiaAmelia pastu letak bedak..tu ajer la aku tenyeh hari2 pun

nak lawa skit calit la lipgloss..

Zura Tahir said...

erm...bibir aku nie mahal sgt na...xthlah nk calit ape...mber aku siap tanye.."abis klau ko kawin nti cm ne nk make-up"...erm..