Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, November 16, 2009

Finish Already

Assalamualaikum....

Nie cite ari ahad aku...aku join my famili g ambik adik aku Ceah kat UiTM Lendu...dia dh abis study...ktorg g 2 kete...naik kete kakak aku ngan abang aku...enjoylah g sbb dia dh abis study kan...xdelah rindu rinduan lg...hehhe..

Ktorg bertolak dr umah kul 10 a.m...cian anak buah aku Zairah....mak dia xdpt cuti so dia g ngan abah dia...abg aku nombor 3...oleh sbb dia mmg rapat ngan aku so akulah take over keje uruskan dia...mandikan dia..bg makan...buatkan susu...

Jd baby sitter kejap...smpaikan adik² aku perli aku sbb aku nie mana nk uruskan bnde² cm tue sgt...ialah org blm ade anak kan...mana nk pegang tanggungjawab sbg ibu...hehehe...nasib baik dia xbyk kerenah sgt...

Malaslah nk taip pnjang² layan je lah gmbar kat bwh nie...





Masa nk g nie dia dok ngan Ain...


Kat depan tue anak sepupu aku...ari jumaat smpai umah aku then tinggal semalam kat umah aku...lansung tue bwk sekali g Melaka...




Bile agak kebosanan mulelah aku snap gmbar ntah pahape ntah....aku suke snap gmbar alam semulajadi jadian...




Nie masa kat tol Alor Gajah...berenti sat sbb ade org nk berkameh....



Ini dak Zairah anak abg aku nbor 3....


Ini dak Ijad...anak sepupu aku tue....

Haaahhh...nie dak Muqri, dak Zairah ngan Ucu Yah drg...



Sekitar umah mak mertua kakak aku kat Paya Rumput....


Ayu ngan Zairah...


Dasar anak lelaki...org naik ikut tangga dia ikut gelongsor tue.....


Zairah tgh makan lolipop....



Mak sedara yg xsedar diri tue dh besar galah...jahanam harta kerajaan....



Ijad....

Dak Wiyah.....


Time menyepahkan umah ngan brg² Ceah....


Mase tgh lepak² kepenatan....

Gambar dlm umah tue kat umah mak mertua kakak aku...sbb dekat ngan UiTM adik aku so ktorg singgah lah...bkn selalu pun dpt dtg sini...start from today abg ipar aku dh berpindah ke sini....dia dpt transfer ke Balai Polis Bukit Aman...

Alhamdulillah....xberjauhan la drg nie lg...lg pun sian kat dak Muqri sbb dh setahun berjauhan ngan bapak dia...dan dgn itu mungkin aku akan berpindah ke Desa Coalfield....tp blm ade mood nk pindah lg lah...

Agaknye sbb adik aku Ceah pun br je abis belajar kan...nk mesra² dulu ngan dia...hehehhe...ayat....mase balik ktorg singgah minum kat hentian Dengkil...tp sapa yg naik ngan abg aku xminum pun sbb dh puas melantak dlm kete....

Mcm² mkn...kit kat...kacang botak...smarties...ice cream magnum....nikmatnye...mr potato lg...tue yg kenyang tue...smpai hentian Dengkil ktorg g taman permainan temankan budak² kecik je main jap..bg hepi² kejap

Free Signature Generator

8 comments:

azie said...

salam,nk tanya kit ni, buai budak yang dalam gambar umah mentua kakak zura 2 selamat tak nk guna?, coz sesetengah buai akan terbalik bila baby dah besar..

Zura Tahir said...

erm...so far xde lg lah kejadian buaian tue terbalik...klau tgk buai tue solid lg dr yg bentuk mata kail tue...kena ade pengawasan jgak ummi...ialah budak2 kan...

Unknown said...

Ramai..macam ada keramaian..best kan

Zura Tahir said...

mmg best sesgt...dpt berkumpul ramai2...

amal said...

ololo seronoknye dorang main kat playground..budak-budak ni tak reti penat kan..kita yang menjaga ni la penat tak hengat huhuhuh

Zura Tahir said...

mmg pun wani..layan kan je lah kerenah drg tue...tp seronok sbnrnye layan kerenah bdk2 nie...

zh-ena said...

pas nie ader geng lg la nak pergi maner2 pun

Zura Tahir said...

hehehe...th2 aje