Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, November 12, 2009

Rama² Masuk Rumah

Assalamualaikum...


Kiutnye rama² nie...ape beza rama² ngan kupu²...???


Ape krg pk bile kupu² atau rama² masuk umah.....ya betul...krg pk bende yg sama ngan kepala otak aku...hehehe...dh lumrah org² tua kan bile rama² masuk umah tanda org nk dtg...krg percaya ke bende nie...???

Dari pengamatan aku lah erk...kdg² tue menjadi telaan org² tua nie...bkn sekali dua aku tgk...tp lebih dr itu...bile rama² masuk umah sure ade org dtg...teror tue rama² tue...dia lebih advance dr internet....hehehe...

Ape relation nye rama² nie ngan tetamu yg nk dtg tue erk...drg tue sedara ke....xmungkin kan...hehehe...tp dulu pnah ktorg bergurau adik beradik...klau besar rama² besarlah kot org yg dtg...klau lg besar...besarlah hajatnye cm meminang ke...

Pape pun org² tua dulu byk instint nye...mcm² pantang larang lah...xleh potong kuku waktu malam...bile aku tnye bapak aku kenapa...jawapan nye simple je...sbb dulu rumah pkai lampu ayam je...so xterang nti terpotong jari plak...

Jgn dok depan muke pintu klau anak dara...nti xde org masuk meminang....jgn nyanyi kat dpur nti dpt laki tua...tp aku rase skrg nie ramai anak gadis nk laki tua ASALKAN poket mude....berkepuk²...

Ape lg erk...ermmm...memacam lah pantang larang org dulu²...xterikut kite yg dh capai zaman moden nie...tp kan aku rase walaupun zaman dh moden kite xleh ketepikan pantang larang dulu²...xde dulu xdelah skrg nie...





Free Signature Generator

6 comments:

zh-ena said...

jgn mkn beralih tempat nnti kawen byk hehehehehehe

BULLET said...

malam tadi pun ade rame2 masuk umah bullet. tapi kecik je la...sape la nak datang ek

Zura Tahir said...

a'ah..ue bahaya tue na...tp klau sape suke kawin byk boleh amalkan...hehehe

Zura Tahir said...

klau kecik...ape tanda nye erk...ermmmm...kot budak kecik je dtg mintak 20 sen...hehehe

amal said...

ermm..wani penah buat entry pasal pantang larang ni..memang macam2la..

beza kupu2 ngan rama2..kupu2 org kata bahaya sebab dia ada debu kat sayap dia tu..huhu xtaula btul ke x..

Zura Tahir said...

ooo..cenggitu erk...lg satu yg bezakan dia sayap kan...klau xsalah lah