Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Thursday, March 17, 2011

La Usurpadora

Assalamualaikum....

Ari nie entry aku flashback cite yang aku suke tonton mase dolu²....kali nie cite La Usurpadora atau dalam bahasa melayunye PENYAMAR...like that la...cite nie masa aku masuk kolej...teringat zaman tue...

Pepagi lagi bilik t.v ktorg di penuhi ngan bantal untuk cop tempat duduk...aku malehlah nak buat cm tue...lagi pun kalau bawak bantal cop...tak dan nk cop...tempat dah penuh ngan bantal bucuk memasing...ada dalam 4 baris cam tue....

Kalau yang bhgn depan dapatlah baring....macam aku selalunya dapat belakang²...dekat² ngan pintu...kalau tak bernasib baik tengok dari luar je...bwk kerusi....tiket abis..hehe...abis je kelas memasing dah ready nak tengok...kelas abis pukul 4...cite start pukul 430 kalau tak silap....

Cite nie pun hero ngan heroin dia pun cantik...suke tengok muka heroin dia Gabriela Spanic...dalam cite nie dia melakonkan watak kembar...realitinya pun dia memang ada kembar jugak tapi kembar dia tak berlakon..itu cite dululah...


Nie masa dia memulakan penyamaran sebab dia di tuduh mencuri barang kemas Paula (hisap rokok)...Paulina cuma keje kat restoran tue je..Paulina di paksa menyamar jadi Paula dan balik ke rumah untuk menjalankan watak Paula di rumah sedangkan si Paula nie berfoya²...

Suka tengok rambut dia pendek...comey je...

Ini keluarga Paula...anak² dia bencikan ibu dia sebab ibu dia nie jahat..tak ambik berat pasal mereka...tapi bila Paulina datng dalam hidup dorang persepsi dorang berubah terhadap ibu dorang tapi malangnya itu hanya satu penyamaran...even suami dia sendiri pun tak suka kan Paula....

>>>Cite nie aku tak berapa ingat sangat...sebab tengok kat hostel dalam keadaan sesak..kehkehkeh...cite nie memang glemer sangat masa zaman tue...
Blogger Templates

19 comments:

saya_arief said...

macm penah tengok je citer macam nieh.
:D

Amy Syaquena said...

alamak tak mengikuti la...

Joy said...

fuh..igtkan ada ulang tayang cite ni...time nk br lps grad..tgh tanam anggur..so layan gak la...best ka... sampai terikut2 ckp spanish... "kie passa" ( kenapa kut ) hehehehe

Amni said...

cite ni pon saya ikut gak kak... masa sekolah jugak ni.. serius best! suka sangat!

A N A K - A N A K K U said...

hahahaha mmg best ra, aku ingat sgt, budak lelakipn tgk, selalu bila time kelas ptg ktog skip smp 4.30 jer, sbb bebdak kelas aku dah bising, paula, paulina, nenek pidat...hahahaha tp mmg lawak

maszmadi said...

macam penah tengok, tapi sekali dua jerk.. yang tengok betul2 cerita sepanyol adalah cerita betty.. hehe

Drama Mama said...

haaaaaaaaaaa ingat sangat cita nih. tapi i tak brapa ikut sangat dulu..hehe

http://twinkywinkystars.blogspot.com

ardinihumaira said...

cite fav dni sebab ado gabriela :)

sarah mohamad said...

dulu2 suka jugak tengok citer ni. lepas sekolah wajib ngadap je depan tb.

Zura said...

dulukan glemer cite dr sepanyol arief..

Zura said...

erm..xpe amy boleh cari kat internet...

Zura said...

haha..a'ah..belajar sikit2 bahasa drg kan joy..pastu muncha gracias-->terima kasih byk2..hola-->hello...

Zura said...

cite nie romantik kan amni...tue yg ramai ikuti cite nie...

Zura said...

nnek pidat..kahakhkah...lupe aku nama org tua tue...

Zura said...

betty pun sy tgk jugak masz..cite betty pun best jugak..

Zura said...

sy pun sbb pengaruh mberlah mama...tue yg tgk jugak tue..

Zura said...

gabriela tue lawa sgt kan dini...comel je muka dia....

Zura said...

wajib tue sarah...hehe

saljuezora said...

Paula..gabriela spanic
Paulina..daniela spanic
Dua watak n dua orang yang berlakon..tgk muka pun ade lain sikit..daniela persis muka yang lembut n gabriela garang..