Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Saturday, March 26, 2011

Ngurat Cara Dulu Ngan Sekarang

Assalamualaikum.....

Pepagi nie aku sajelah nak flashback zaman² dulu ngan sekarang untuk edisi ngurat mengurat...hehe....sapa yang bersekolah pada era tahun 90-an mesti teringat kalau budak² nak ngurat macam mana...

Oleh kerana aku perempuan...so mestilah aku akan menceritakan taktik pelajar lelaki mengurat pelajar perempuan...berbeza tau cara dulu ngan cara sekarang nie...aku rasa mungkin di sebabkan teknologi yang semakin berkembang...

Korang ingat lagi tak...kalau sorang lelaki tue minat sorang ppuan tue dia akan sampaikan salam melalui orang tengah...orang tengah tue mestilah kawan baik kepada si perempuan nie....dulu budaya kirim salam nie lah yang di gunakan untuk mengurat....

Bila si perempuan bagi respon barulah si lelaki nie berani nak dekat....masa tue lah baru berani mintak nombor telepon umah sebab pelajar dulu mana ada handset....lepas tue malam dok tunggu tepi telepon sambil terssengih² ....hahaha..lawak je rasanya...

Bila dapat je orang kirim salam....hati berbunga²...heppy semacam...rasa macam bidadari je....jalan pun tak betul langkahnya....tapi ada jugak yang admirer senyap²...just suruh sampaikan salam je...

Kalau yang ini memang macam serun jugaklah...sebab tak kenal empunya diri yang sampaikan salam tue....erm....mungkin si lelaki malu kot kalau² tak di layan....atau memang dah tahu diri tak sepadan tapi hati berkenan jugak...dapat kem salam pun jadilah....

Tapi sekarang...era tahun 2000...semua tue dah tak di guna pakai....kalau minat terus je mintak nombor handset...malam kang boleh calling²...mesej²...dah tak de langsung budaya kem salam lagi dah sebab budak² sekarang lagi berani....

Mana tak beraninya kalau sanggup bergaduh demi seorang lelaki/perempuan..tapi aku tak nafikan...pada zaman aku sekolah dulu pun ada jugak...bertumbuk bagai...hanya kerana seorang perempuan/lelaki...ktorg tak respect lelaki/perempuan cenggini..

Tapi sekrang nie aku tak de lagi dengar orang kem salam- kem salam nie kalau nak ngurat...kalau dulu dapat je th ada orang kem salam...waaaaaahh rase "aku ada peminat"...hehe...

>>>Begitulah perbezaan mengurat zaman dulu ngan sekrang....

8 comments:

Amy Syaquena said...

Macam tue erk..ada yang boleh pakai dan ada yang macam kureng sikit hehe`

krole said...

hahahha~!!!menarik..!!!krole stuju...ngee~

ieda said...

memang jauh beza dik .. akan dtg jodoh melalui internet uuu .. x caya .. nengok lah .. dah ada skrg nie :))

Redbloodsnow said...

hhehehe..cara tektik dulu n skrg mmg jauh beza kan kan :P

Zura said...

mana yg baiklah amy

Zura said...

thanks to agree for my entry ye krole...

Zura said...

ye lah kak...skrg kan dh moden...

Zura said...

a'ah zie...beza sesngat...