Pilihlah Aku Jadi Temanmu

Monday, March 28, 2011

Terliur Tak Lempeng Cicah Kari Daging

Assalamualaikum.....

Semalam lepas pegi Carrefour ngan kakak aku....ktorg terus balik umah mak bapak aku....sebab kakak aku beli beras untuk rumah....ingatkan nak singgah makan kat memana...sekali memasing macam tak de mood nak makan luar...

Dalam hati aku kuat mengatakan mak aku dah masak....sampai je umah mak aku terus terjah dapur...buruk nau perangai anak dara nie....sah...memang mak aku ada masak...mak aku masak kari daging...peeerrggghhh meleleh....

Aku kurang sikit lauk kari melainkan kari ayam, daging dan ikan besar....memang makan tak ingat dunialah...tapi kari mak aku kali nie nampak seleralah...macam lain plak...banyak lada hitam kot sebab nak bagi adik aku yang dalam pantang tue makan sekali agaknya....

Nak balik umah kakak aku sempat bawak balik semangkuk dalam bekas tau fu fa....aku bagi cadangan buat lempeng lembik cicah kari...fuuuuhh...sedaaaaaap....haaaah...inilah hasilnya....


Habis sekeping...ada lagi sekeping kakak aku tinggalkan tuk aku tapi malas nak turun bawah ambik...

Sambil makan sambil berblogging....line semalam memang succes...tidak mengecewakan...
Blogger Templates

10 comments:

Joy said...

kebetulan sungguh! pg td bfast lemping cicah sardin ;)

~AmyLiana8886~ said...

lama xmakan lempeng kak..kena suruh mak buat nie..hehehe

saya_arief said...

nak lempennnggg.
:D

|| NaFiRaa || said...

adessslaaa... rasa nak masak jek kt opis nih.. nasib x de dapur~

Zura said...

cicah sardin pun sodap tue...

Zura said...

manja2 sikit ngan mak tue amy..

Zura said...

nak lempeng ke lempang arief...hakhakhakhak..

Zura said...

hehe...kalau opis ada dapur tue dh macam umah plak..

ardinihumaira said...

dni suka lempeng cicah susu :)

Zura said...

tue pun sedap jugak tue dini..